Dobry rok Solorza. Telewizja Polsat wraz z kanałami grupy zarobiła na czysto 445,6 mln zł
Przychody Telewizji Polsat ze sprzedaży wzrosły o 9,1 proc. względem 2020 roku (fot. Mateusz Grochocki/East News)
Spółka Telewizja Polsat (m.in. nadawca Polsatu) w 2021 roku wypracowała 445,6 mln zł zysku netto przy 1,65 mld zł przychodów ze sprzedaży.
Ze sprawozdania w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że Telewizja Polsat w porównaniu z 2020 rokiem zwiększyła przychody o 9,1 proc. Wpływy spółki pochodziły głównie z reklamy i sponsoringu oraz z opłat od operatorów płatnej telewizji.
Czytaj też: Pierwsza jednopłciowa para w historii polskiego "Tańca z gwiazdami"
Koszty operacyjne Telewizji Polsat były wyższe o 16,4 proc. i wyniosły 1,35 mld zł. Spółka poniosła 529,1 mln zł kosztów produkcji własnej (wzrost o 27 proc.). Koszty amortyzacji oraz utraty wartości licencji filmowych i praw sportowych wzrosły o 11,4 proc. – do 448 mln zł. Na wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników przeznaczono 82 mln zł (wzrost o 9,4 proc.). Koszty przesyłu sygnału wyniosły 66,2 mln zł (wzrost o 3,4 proc.). Tantiemy pochłonęły 58,8 mln zł (wzrost o 24 proc.). Koszty dystrybucji i marketingu były wyższe o 25,1 proc. i wyniosły 36,1 mln zł.
Przeciętne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wzrosło o 15 osób (tj. o 3,2 proc.), do 484.
Wynagrodzenie zarządu Telewizji Polsat spadło rok do roku o 3 proc., do 9,7 mln zł.
Na koniec 2021 roku spółka udzieliła łącznie 19,5 mln zł pożyczek podmiotom zależnym, z czego najwięcej, 11,9 mln zł – spółce Dystrybucja Mówi Serwis.
Czytaj też: Prezenterka "Wydarzeń" Agnieszka Mosór odeszła z Polsatu
Telewizja Polsat w porównaniu z 2020 rokiem zwiększyła zysk netto o 24,9 proc. – z 356,7 mln zł do 445,6 mln zł. Na wypłatę dywidendy przeznaczone zostanie 300 mln zł, a pozostała kwota zasili kapitał zapasowy.
Portfolio Telewizji Polsat składa się z 39 kanałów telewizyjnych, z czego nadawcą części z nich są spółki zależne (w kwietniu 2021 roku nadawanie rozpoczęły Polsat X i Polsat Reality, a we wrześniu 2021 roku Superstacja zmieniła się w Wydarzenia 24). W 2021 roku udział kanałów Telewizji Polsat w rynku w grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) wynosił 24 proc. (dane Nielsen Media).
Czytaj też: TVP wciąż milczy w sprawie autora pytań z debaty prezydenckiej w 2020 roku
(KOZ, 29.07.2022)