Nielsen ze stratą w 2021 roku. Rok wcześniej miała zysk
Firma - kierowana przez Agnieszkę Gosiewską - zwiększyła przychody o 10,6 proc. (fot. materiały prasowe)
Spółka AGB Nielsen Media Research (działa pod marką Nielsen Media) w 2021 roku uzyskała 32,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,2 mln zł straty.
Ze sprawozdania spółki zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody ze sprzedaży danych i oprogramowania w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 10,6 proc.
Przychody krajowe wyniosły 22,6 mln zł (wzrost o 2,7 proc.), a wpływy z zagranicy - 9,7 mln zł (wzrost o 34,8 proc.).
Koszty działalności operacyjnej urosły o 14,9 proc. i sięgnęły 31,9 mln zł. Spółka zapłaciła 4,5 mln zł podatku dochodowego, tj. o 46,6 proc. mniej niż w 2020 roku.
Spółka zakończyła 2021 rok z 4,2 mln zł straty, podczas gdy w 2020 roku miała 16,3 mln zł zysku netto. W 2020 roku doszło do reorganizacji w Grupie Nielsen, która polegała na sprzedaży części działalności zajmującej się badaniami rynku detalicznego. Zysk ze zbycia inwestycji wyniósł wówczas 23,4 mln zł.
Od stycznia 2022 roku panel telemetryczny Nielsena liczy 3,5 tys. gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 9,6 tys.
(KOZ, 01.08.2022)