Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: film

Dział: KINO

Dodano: Lipiec 27, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kino Świat w 2021 roku z zyskiem na poziomie 6,8 mln zł

Wpływy ze sprzedaży licencji wyniosły 47,3 mln zł, a z dystrybucji filmów – 43,3 mln zł (fot. Obregonia D. Toretto/Pexels.com)

Dystrybutor filmowy Kino Świat, którego większościowym udziałowcem jest Canal+ Polska, w 2021 roku miał 95,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,8 mln zł zysku netto.

Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody dystrybutora w porównaniu z 2020 rokiem spadły o 12,8 proc., głównie w związku z ograniczeniami spowodowanymi przez pandemię COVID-19.

Czytaj też: W 2021 roku Radio Nowy Świat kosztowało 6,5 mln zł. Do stacji dołączył Sławomir Gołębiowski z TVN

Wpływy ze sprzedaży licencji wyniosły 47,3 mln zł (spadek o 19,1 proc.), a z dystrybucji filmów – 43,3 mln zł (spadek o 9,9 proc.).

Koszty działalności operacyjnej firmy zmniejszyły się o 19,9 proc., do 90,2 mln zł.

Kino Świat w 2021 roku otrzymał 5,4 mln zł dotacji, z czego 5 mln zł to wparcie z programu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na dofinansowanie kosztów promocji filmów dystrybuowanych w kinach w okresie pandemii.

Dystrybutor zakończył 2021 rok z 6,8 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2020 roku miał 3,8 mln zł straty. Zysk w całości przeznaczony zostanie na kapitał zapasowy.

Czytaj też: Kanał Sportowy od sierpnia będzie nadawał z nowego studia

Katalog Kino Świat zawiera ponad 1,4 tys. filmów kinowych i telewizyjnych (łącznie prawie 2,3 tys. godzin produkcji). Wśród nich znajduje się prawie 500 tytułów dystrybuowanych w kinach. Około 170 z nich to produkcje polskie.

W drugiej połowie 2021 roku firma wprowadziła na ekrany kin film "Dziewczyny z Dubaju", który obejrzało prawie 1,2 mln widzów. Na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni filmy dystrybuowane przez Kino Świat wywalczyły 13 nagród. Złote Lwy dla najlepszego filmu zdobyły "Wszystkie nasze strachy" w reżyserii Łukasza Rondudy i Łukasza Gutty.

Canal+ Polska ma 86 proc. udziałów w Kino Świat. Od maja 2022 roku prezeską firmy jest Urszula Piasecka, dotychczas doradczyni zarządu Canal+ Polska ds. monetyzacji treści.

Czytaj też: Tomasz Lis i wydawca Natemat.pl przepraszają Michała Lisieckiego za "cinkciarski kapitał"

(KOZ, 27.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.