Czerwcowa kampania Disney+ warta cennikowo ponad 32 mln zł
Kampania wspierająca start Disney+ prowadzona była m.in. w telewizji, kinach, radiu i outdoorze (fot. materiały prasowe)
Cennikowa wartość czerwcowej kampanii reklamowej wspierającej start platformy streamingowej Disney+ w Polsce wyniosła 32,5 mln zł.
Z danych cennikowych firmy Kantar – które nie uwzględniają rabatów i nie obejmują internetu – wynika, że The Walt Disney Company ponad połowę tej kwoty (18,7 mln zł) przeznaczył na reklamy w telewizji, gdzie były emitowane spoty 15-, 30- i 60-sekundowe.
Czytaj też: Minęło pół roku, a Rymanowski nie wysłał pozwu przeciwko Lisowi. Ale nie rezygnuje
Na reklamy w kinach Disney wydał 5 mln zł, niewiele mniej – 4,9 mln zł – na obecność w radiu.
Kampania na nośnikach reklamy zewnętrznej pochłonęła 3,4 mln zł. W kampanii outdooru wykorzystano formaty tradycyjne i DOOH, a także murale z efektami świetlnymi LED i siatki wielkoformatowe.
Najmniej – bo raptem 533 tys. zł – Disney zostawił w prasie (gazety i magazyny).
Kampanię przygotowały działy marketingu i kreatywny Disneya w Polsce. Za zakup mediów odpowiadał zespół Publicis Imagine.
Disney+ wystartował w Polsce 14 czerwca. Standardowa cena subskrypcji wynosi 28,99 zł. Disney+ na początku kwietnia globalnie miał prawie 138 mln subskrybentów, firma nie podaje danych dla poszczególnych rynków.
Czytaj też: Już ponad pół miliona wniosków o rządową dopłatę do dekodera lub telewizora
(KOZ, 22.07.2022)