Netflix w drugim kwartale stracił mniej subskrybentów, niż się spodziewał
Spadek liczby subskrybentów Netflixa wyhamował (fot. Pixabay.com)
Na koniec drugiego kwartału 2022 roku Netflix miał o 970 tys. abonentów mniej, niż na koniec pierwszego. Teraz firma liczy na wzrost – przynajmniej o 1 mln kwartalnie.
W pierwszym kwartale br. największy serwis streamingowy świata (nadal ma ponad 220 mln subskrypcji) stracił 200 tys. klientów. W drugim kwartale spadek był większy (970 tys.), ale znacznie mniejszy od tego, co prognozowano trzy miesiące temu (ok. 2 mln). Pomogła m.in. zapowiedź wprowadzenia jesienią tańszej wersji abonamentu dla klientów godzących się na oglądanie reklam.
Czytaj też: Netflix wybrał Microsoft jako partnera do obsługi planowanej wersji z reklamami
Przychody Netflixa w drugim kwartale wyniosły 7,97 mld dol. (wzrost o 8,5 proc. rok do roku), a zysk netto – 1,44 mld dol. (wzrost o 7 proc.).
(MAC, 21.07.2022)