Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie wszystkie dzieci z komórką i przed TV. Tylko 2 procent maluchów nie gapi się w ekran. Wyniki badania KIM

Dzieci w wieku 4-9 lat dosyć powszechnie korzystają z YouTube'a, a także – choć już rzadziej – z VOD (fot. Patricia Prudente/Unsplash.com)

Z danych Badania Założycielskiego, przeprowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów, wynika, że tylko 2,1% dzieci w wieku 4-9 lat nie korzysta z żadnego urządzenia do odbioru mediów.

Jak podaje KIM, dzieci w wieku 4-9 lat głównie korzystają z telewizora (91.9%), z czego 55,4% ma dostęp do telewizorów w technologii smart. Drugim w kolejności urządzeniem będącym w użytkowaniu dzieci jest laptop lub notebook, z którego korzysta 46,1% maluchów.

Czytaj też: NIK odpowiada Koalicji Polskiej na wniosek o kontrolę w KIM: została zlecona wcześniej

Na trzecim miejscu jest telefon komórkowy wykorzystywany przez 44,7% tej grupy odbiorców. Wśród dzieci korzystających z komórki udział tych ze smartfonem wynosi aż 96%.

Konsole do gier wykorzystywane są przez 16,9% dzieci z badanej grupy wiekowej.

Dzieci w wieku 4-9 lat dosyć powszechnie korzystają z YouTube'a – 60,5% w ciągu ostatnich 30 dni, a także – choć już rzadziej – z VOD (34,6 %).

7,4% najmłodszych słuchało w ciągu ostatnich 30 dni muzyki ze streamingu, a 3,6 % – podcastów.

Czytaj też: Jednoźródłowe pasywne badanie KIM po wakacjach

– W świecie wszechobecnych mediów również najmłodsze dzieci mają z nimi częsty kontakt – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz KIM. – Nowoczesne urządzenia i technologie są dla nich niezwykle atrakcyjne, gdyż oferują szeroki dostęp nie tylko do rozrywki, ale także do wiedzy. Treści edukacyjne, rozrywka, film, muzyka jest w nich na wyciągnięcie ręki – zaznacza Kurzelewska.

Press

(fot. Krajowy Instytut Mediów)

Badanie Krajowego Instytutu Mediów przeprowadzono w okresie od lipca 2021 do marca 2022 roku. Wszystkie dane dotyczą dzieci z grupy wiekowej 4-9 lat. Przedmiotem Badania Założycielskiego są zachowania konsumenckie dotyczące korzystania z radia, telewizji i internetu oraz urządzenia służące do odbioru tych mediów. Badanie obejmuje korzystanie z mediów przez gospodarstwa domowe oraz konsumpcję indywidualną.

Czytaj też: Aż 56 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki w ciągu ostatniego roku

– Ma ono charakter ciągły, co pozwala na śledzenie zmian w czasie i obserwację trendów – piszą o badaniu przedstawiciele KIM. – Instytut mierzy i bada zachowania konsumenta w odniesieniu do różnych mediów (radia, telewizji, internetu) jednocześnie i na największą jak dotąd skalę w Polsce – dodają.

Z pełnym raportem z badania można zapoznać się tutaj.

Krajowy Instytut Mediów powołała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji 31 grudnia 2020 roku. Formalnie zaczął on działać w marcu 2021 roku. Duże kontrowersje wokół KIM wzbudziła decyzja instytutu z kwietnia o zleceniu badania słuchalności radia szerzej nieznanej firmie Alternatywa Polska, z którą podpisano umowę na ponad 23 mln złotych.

Pismo w sprawie kontroli w Krajowym Instytucie Mediów skierował w czerwcu do NIK Krzysztof Paszyk, poseł Koalicji Polskiej. O odpowiedzi Najwyższej Izby Kontroli informowaliśmy na naszej stronie przed paroma dniami.

Czytaj też: Będzie pozew. "Gazeta Polska" porównuje Tuska do Hitlera. "Fabryka łajdactwa"

(HAD, 21.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.