Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 30, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aż 56 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki w ciągu ostatniego roku

Zainteresowanie książką spada wraz z wiekiem. Najczęściej czytają osoby w wieku 16-24 lat. (fot. Pixabay/Atayurt)

W ciągu ostatniego roku 56 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki – wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów.

Według badania, po co najmniej jedną książkę sięgnęło 44 proc. respondentów, po 1-2 – 16,4 proc., od 3 do 4 książek – 10 proc., a pięć i więcej książek przeczytało 17,5 proc. badanych.

Według ustaleń KIM, zainteresowanie książką spada wraz z wiekiem. Najczęściej czytają osoby w wieku 16-24 lat – wskaźnik czytelnictwa wśród tej grupy wynosi 63,9 proc. Najmniej czytają Polacy w wieku co najmniej 65 lat: książki w ręku w ostatnim roku nie miało aż 64,3 proc. W przedziałach wiekowych 45-64 lata i 55-64 lata odsetek ten jest również wysoki i wynosi odpowiednio 61,7 proc. i 60,5 proc.

Mężczyźni czytają mniej chętnie: książki w ręku nie miało aż 64 proc. z nich, podczas gdy wśród kobiet wskaźnik ten wynosi 48,8 proc. W rankingu czytelnictwa odstają również mieszkańcy wsi (żadnej książki nie czytało 65,3 proc.), osoby z wykształceniem zawodowym (72,3 proc.) i podstawowym (67 proc.).

Badanie Krajowego Instytutu Mediów, powołanego półtora roku temu przez KRRiT, zostało przeprowadzone w okresie od lipca 2021 do marca 2022 roku. Objęło reprezentatywną próbę 31.931 osób.

Przypomnijmy, że w celu promowania czytelnictwa w Polsce, w czerwcu ruszyła ogólnopolska akcja #Czytanie rządzi. W inicjatywę zaangażowana jest Unia Metropolii Polskich, czyli 12 największych polskich miast oraz Fundacja Powszechnego Czytania. Na czas trwania projektu prezydenci miast występują w roli ambasadorów czytania – zapraszają do półprywatnej rozmowy i opowiadają w sieci o swoich upodobaniach literackich.

Za stworzenie filmików z ich udziałem odpowiada LoveBrands Group. Partnerem kampanii są wszystkie marki Ringier Axel Springer Polska.

(MZD, 30.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.