Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 15, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja Republika z dwucyfrowym wzrostem przychodów w 2021 roku

Spółka - kierowana przez Tomasza Sakiewicza - na wynagrodzenia przeznaczyła prawie 1/4 mniej niż rok wcześniej (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Telewizja Republika SA w 2021 roku uzyskała 17,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 228 tys. zł zysku netto.

Ze sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 12,4 proc.

Czytaj też: Słuchalność RMF FM nadal powyżej 31 proc. Polskie Radio 24 z rekordem

"Zwiększenie poziomu przychodów ze sprzedaży w porównaniu z rokiem 2020 wynika przede wszystkim ze znaczącego wzrostu w obszarze programów sponsoringowych oraz emisji reklam, co związane było również ze zwiększeniem poziomu oglądalności" – napisano w sprawozdaniu.

Koszty działalności operacyjnej Telewizji Republika spadły nieznacznie – o 0,2 proc., do 17,2 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 5,8 mln zł, tj. o 23,9 proc. mniej niż w 2020 roku.

"Największy spadek kosztów, aż o ponad 1,8 mln zł zaobserwować można było w obszarze wynagrodzeń, co związane było z ograniczeniem zatrudnienia, oraz efektywniejszym wykorzystaniem posiadanych zasobów" – czytamy w dokumencie.

Czytaj też: Wydawca "Tygodnika Powszechnego" z niższymi przychodami. Rok 2021 zakończył na minusie

Wśród podstawowych kierunków rozwoju w 2022 roku spółka wymieniła m.in. kontynuację współpracy z Polską Fundacją Narodową przy programie "Poland Daily" i dalszy rozwój oferty anglojęzycznej oraz rozszerzenie współpracy z TVP World poza obecnie realizowany w  języku angielskim wspólny program "NATO Dispatches".

Jak informowaliśmy, Telewizja Republika zakończyła 2021 rok z 228 tys. zł zysku netto wobec 1,5 mln zł straty w 2020 roku. Zeszły rok był pierwszym, który spółka zakończyła na plusie.

W pierwszym półroczu 2022 roku TV Republika miała 0,09 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 0,07 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku) i 0,05 proc. w grupie 16-59 lat (wzrost z 0,02 proc.; dane Nielsen Media).

Prezesem Telewizji Republika jest Tomasz Sakiewicz.

Czytaj też: Nieżyjący dziennikarz "GW" oczyszczony z zarzutów o molestowanie. Wyrok prawomocny

(KOZ, 15.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.