Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

10,8 mln użytkowników płatnej telewizji w Polsce, Cyfrowy Polsat z największym udziałem w rynku

Największy udział w rynku miał Cyfrowy Polsat (Polsat Box) - 29,1 proc. (fot. Pixabay.com)

Rynek usług płatnej telewizji miał w 2021 roku 10,8 mln użytkowników, o 20 tys. mniej niż rok wcześniej - wynika z "Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego", opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Największy udział w rynku pod względem liczby użytkowników płatnej telewizji w roku 2021 osiągnął Cyfrowy Polsat (Polsat Box) - 29,1 proc. (spadek z 30,1 proc. w 2020). Drugi był Canal+ - 19 proc. (wzrost z 18,9 proc.), a dalej znalazły się: UPC Polska - 13 proc. (wzrost z 12,4 proc.), Orange Polska - 9,2 proc. (spadek z 9,4 proc.), Vectra - 7,9 proc. (wzrost z 7,7 proc.), Multimedia Polska (z Grupy Vectra) - 4,3 proc. (spadek z 5,2 proc.), Netia (z Grupy Polsat Plus) - 2,9 proc. (wzrost z 2,5 proc.), wielkopolska Inea - 1,7 proc. (bez zmian) i łódzka Toya - 1,4 proc. (wzrost z 1,3 proc.). Pozostali operatorzy mieli 11,6 proc. udziału w rynku (wzrost z 10,7 proc.).

W 2021 roku wartość rynku usług telewizyjnych wyniosła 6,7 mld zł, co stanowi nieznaczny wzrost - o 0,6 proc. - w stosunku do 2020 roku. Największy udział w przychodach miał Canal+ - 25,7 proc. (spadek z 26,5 proc. w 2020). Drugi był Cyfrowy Polsat - 23,9 proc. (wzrost z 23,6 proc.), a trzecie UPC Polska - 16,5 proc. (spadek z 17 proc.).

Z kolei średni miesięczny przychód operatorów na użytkownika (ARPU) w 2021 roku to 51,9 zł – o 40 gr więcej niż w roku poprzednim.

Najpopularniejszym typem dostępu do usług w 2021 roku był dostęp satelitarny - 49,5 proc. (spadek z 51,5 proc. w 2020). Dalej znalazły się telewizja kablowa - 36,1 proc. (bez zmian) i telewizja IPTV - 14,2 proc. (wzrost z 12,2 proc.).

Raport UKE powstał na podstawie danych od operatorów.

Czytaj też: Nowy „Press": Lichnerowicz i Górniak o wojnie, która nie jest kobietą, a także Lis, Grzędziński, Gebert oraz Jeleniewska z TikToka

(MNIE, 05.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.