Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

10,8 mln użytkowników płatnej telewizji w Polsce, Cyfrowy Polsat z największym udziałem w rynku

Największy udział w rynku miał Cyfrowy Polsat (Polsat Box) - 29,1 proc. (fot. Pixabay.com)

Rynek usług płatnej telewizji miał w 2021 roku 10,8 mln użytkowników, o 20 tys. mniej niż rok wcześniej - wynika z "Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego", opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Największy udział w rynku pod względem liczby użytkowników płatnej telewizji w roku 2021 osiągnął Cyfrowy Polsat (Polsat Box) - 29,1 proc. (spadek z 30,1 proc. w 2020). Drugi był Canal+ - 19 proc. (wzrost z 18,9 proc.), a dalej znalazły się: UPC Polska - 13 proc. (wzrost z 12,4 proc.), Orange Polska - 9,2 proc. (spadek z 9,4 proc.), Vectra - 7,9 proc. (wzrost z 7,7 proc.), Multimedia Polska (z Grupy Vectra) - 4,3 proc. (spadek z 5,2 proc.), Netia (z Grupy Polsat Plus) - 2,9 proc. (wzrost z 2,5 proc.), wielkopolska Inea - 1,7 proc. (bez zmian) i łódzka Toya - 1,4 proc. (wzrost z 1,3 proc.). Pozostali operatorzy mieli 11,6 proc. udziału w rynku (wzrost z 10,7 proc.).

W 2021 roku wartość rynku usług telewizyjnych wyniosła 6,7 mld zł, co stanowi nieznaczny wzrost - o 0,6 proc. - w stosunku do 2020 roku. Największy udział w przychodach miał Canal+ - 25,7 proc. (spadek z 26,5 proc. w 2020). Drugi był Cyfrowy Polsat - 23,9 proc. (wzrost z 23,6 proc.), a trzecie UPC Polska - 16,5 proc. (spadek z 17 proc.).

Z kolei średni miesięczny przychód operatorów na użytkownika (ARPU) w 2021 roku to 51,9 zł – o 40 gr więcej niż w roku poprzednim.

Najpopularniejszym typem dostępu do usług w 2021 roku był dostęp satelitarny - 49,5 proc. (spadek z 51,5 proc. w 2020). Dalej znalazły się telewizja kablowa - 36,1 proc. (bez zmian) i telewizja IPTV - 14,2 proc. (wzrost z 12,2 proc.).

Raport UKE powstał na podstawie danych od operatorów.

Czytaj też: Nowy „Press": Lichnerowicz i Górniak o wojnie, która nie jest kobietą, a także Lis, Grzędziński, Gebert oraz Jeleniewska z TikToka

(MNIE, 05.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.