Średni dzienny czas oglądania telewizji wiosną spadł poniżej 4 godzin
Średni czas oglądania telewizji w porównaniu z ubiegłym rokiem jest krótszy o 19 minut (Fot. Andrea Piacquadio/Pexels)
W okresie marzec-maj średni czas oglądania telewizji spadł poniżej 4 godzin dziennie.
Z danych Nielsen Media – opracowanych dla "Presserwisu" przez agencję mediową Media Context – wynika, że średni dzienny czas oglądania telewizji wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia wyniósł wiosną 3 godziny i 57 minut, a to oznacza, że był o 19 minut krótszy niż rok wcześniej.
Czytaj też: KRRiT chce monitorować rodziny w serialach: ile kobiet, kto pracuje, kto w kuchni
Widzowie między 25. a 44. rokiem życia spędzali przed telewizorem średnio 2 godziny i 53 minuty, tj. o 17 minut krócej niż przed rokiem.
Widownia 16-24 lat na oglądanie telewizji poświęcała średnio 54 minuty dziennie – o 16 minut mniej, niż rok wcześniej. Młodsi widzowie (4-15 lat) oglądali telewizję przez średnio 1 godzinę i 37 minuty (o 8 minut mniej).
Widzowie w grupie wiekowej 45-59 lat spędzali przed TV średnio 4 godziny i 46 minut dziennie (o 23 minuty krócej), a w grupie powyżej 60 lat – 6 godzin i 18 minut (o 25 minut krócej).
Czytaj też: Radiowa Trójka bez Aleksandry Kaczkowskiej. Nie przedłużono jej umowy
– Zgodnie z wieloletnim już trendem czas spędzany przed ekranem spada i to w każdej grupie wiekowej – komentuje Bartosz Zientek, prezes Media Context. Wskazuje, że np. w najstarszej grupie (60+) największy odpływ widoczny jest w paśmie 14-18, na co mogło mieć wpływ wycofanie seriali rosyjskich z ramówki TVP.
Zientek zauważa również znaczący wzrost czasu oglądania wśród najmłodszych widzów w paśmie porannym. Zwraca także uwagę na największy spadek w prime time wśród widowi 25-44 lat. – Widać, że tej grupie nie przypadła do gustu nowa ramówka – głównie Polsatu, bo on traci w tej grupie najwięcej, ale również i TVP 2 – dodaje Zientek.
Czytaj też: Ponad milion użytkowników przeczytało w WP tekst o zakonnicach znęcających się nad dziećmi
(KOZ, 16.06.2022)