WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średni dzienny czas oglądania telewizji wiosną spadł poniżej 4 godzin

Średni czas oglądania telewizji w porównaniu z ubiegłym rokiem jest krótszy o 19 minut (Fot. Andrea Piacquadio/Pexels)

W okresie marzec-maj średni czas oglądania telewizji spadł poniżej 4 godzin dziennie.

Z danych Nielsen Media – opracowanych dla "Presserwisu" przez agencję mediową Media Context – wynika, że średni dzienny czas oglądania telewizji wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia wyniósł wiosną 3 godziny i 57 minut, a to oznacza, że był o 19 minut krótszy niż rok wcześniej.

Czytaj też: KRRiT chce monitorować rodziny w serialach: ile kobiet, kto pracuje, kto w kuchni

Widzowie między 25. a 44. rokiem życia spędzali przed telewizorem średnio 2 godziny i 53 minuty, tj. o 17 minut krócej niż przed rokiem.

Widownia 16-24 lat na oglądanie telewizji poświęcała średnio 54 minuty dziennie – o 16 minut mniej, niż rok wcześniej. Młodsi widzowie (4-15 lat) oglądali telewizję przez średnio 1 godzinę i 37 minuty (o 8 minut mniej).

Widzowie w grupie wiekowej 45-59 lat spędzali przed TV średnio 4 godziny i 46 minut dziennie (o 23 minuty krócej), a w grupie powyżej 60 lat – 6 godzin i 18 minut (o 25 minut krócej).

Czytaj też: Radiowa Trójka bez Aleksandry Kaczkowskiej. Nie przedłużono jej umowy

– Zgodnie z wieloletnim już trendem czas spędzany przed ekranem spada i to w każdej grupie wiekowej – komentuje Bartosz Zientek, prezes Media Context. Wskazuje, że np. w najstarszej grupie (60+) największy odpływ widoczny jest w paśmie 14-18, na co mogło mieć wpływ wycofanie seriali rosyjskich z ramówki TVP.

Zientek zauważa również znaczący wzrost czasu oglądania wśród najmłodszych widzów w paśmie porannym. Zwraca także uwagę na największy spadek w prime time wśród widowi 25-44 lat. – Widać, że tej grupie nie przypadła do gustu nowa ramówka – głównie Polsatu, bo on traci w tej grupie najwięcej, ale również i TVP 2 – dodaje Zientek.

Czytaj też: Ponad milion użytkowników przeczytało w WP tekst o zakonnicach znęcających się nad dziećmi

(KOZ, 16.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.