Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio na 2023 rok zakłada wynik finansowy radia zbliżony do zera

Przychody Polskiego Radia, kierowanego przez Agnieszkę Kamińską, w 2023 roku mają być o 15,1 proc. wyższe niż w 2021 roku (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Polskie Radio w 2023 roku zamierza uzyskać 407,8 mln zł przychodów ogółem i ponieść 398,2 mln zł kosztów rodzajowych - wynika z przyszłorocznych planów programowo-finansowych spółki, do których dotarł "Presserwis". Wynik finansowy radia ma być zbliżony do zera.

Plan programowo-finansowy przewiduje, że przychody Polskiego Radia w 2023 roku byłyby wyższe o 15,1 proc. niż w 2021 roku (354,3 mln zł). Spółka zakłada, że koszty urosną o 9,9 proc. W stosunku do 2021 roku wzrosnąć mają m.in. koszty emisji programów (o 7,2 mln zł) i koszty wynagrodzeń (o 8,4 mln zł).

Czytaj też: Eurowizja z największą oglądalnością w historii. EBU nadal bez decyzji ws. manipulacji wynikami

Polskie Radio spodziewa się, że w 2023 roku koszty wyniosą 368 mln zł. Spółka wnioskuje do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o wypłatę 339,2 mln zł. Na finansowanie kosztów tworzenia programów radio potrzebuje 260,7 mln zł, na rozpowszechnianie programów w technologii analogowej - 56,8 mln zł, na rozpowszechnianie programów w technologii cyfrowej DAB+ - 13,6 mln zł, a na inne przedsięwzięcia - 8,1 mln zł.

Wynik finansowy brutto Polskiego Radia szacowany jest w 2023 roku na 1,4 mln zł, a po uwzględnieniu podatku dochodowego wynik netto ma być zbliżony do zera. 2021 rok radio zakończyło z 19,9 mln zł straty, podczas gdy w 2020 roku miała 16,1 mln zł zysku netto.

Czytaj też: RAS Polska nie zaprzecza, że w sprawie zachowań Tomasza Lisa pracowała komisja

(KOZ, 26.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.