Wyniki Kanału Zero  |  Czy polscy wydawcy porozumieją się z Google?  |  Sprawy sądowe pomiędzy nadawcą ATM Rozrywka a KRRiT  |  Volkswagen Financial Services prowadzi przetarg  |  Grupa Kino Polska sceptyczna  |  Zestawienie portali telewizyjnych kanałów informacyjnych  |  Zoom TV będzie mieć kampanię  |  Karolina Gilon i Krzysztof Ibisz w akcji promocyjnej  |  Firma z Grupy Play zakończyła rok zyskiem  |  "Super Express" z wielkanocnym poradnikiem  |  Nowa odsłona strony Mint Magazine  |  Ranking polskich portali informacyjnych  |  Jest zwycięzca przetargu ARiMR  |  2012 Agency realizuje kampanię  |  Fabryka Marketingu  |  Identyfikacja wizualna Polskich Elektrowni Jądrowych  |  VerdeAgency wygrywa  |  Google zwalnia kilkuset pracowników  |  Meta włącza do zarządu byłą doradczynię Trumpa i szefa Stripe'a  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki Kanału Zero  |  Czy polscy wydawcy porozumieją się z Google?  |  Sprawy sądowe pomiędzy nadawcą ATM Rozrywka a KRRiT  |  Volkswagen Financial Services prowadzi przetarg  |  Grupa Kino Polska sceptyczna  |  Zestawienie portali telewizyjnych kanałów informacyjnych  |  Zoom TV będzie mieć kampanię  |  Karolina Gilon i Krzysztof Ibisz w akcji promocyjnej  |  Firma z Grupy Play zakończyła rok zyskiem  |  "Super Express" z wielkanocnym poradnikiem  |  Nowa odsłona strony Mint Magazine  |  Ranking polskich portali informacyjnych  |  Jest zwycięzca przetargu ARiMR  |  2012 Agency realizuje kampanię  |  Fabryka Marketingu  |  Identyfikacja wizualna Polskich Elektrowni Jądrowych  |  VerdeAgency wygrywa  |  Google zwalnia kilkuset pracowników  |  Meta włącza do zarządu byłą doradczynię Trumpa i szefa Stripe'a  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki Kanału Zero  |  Czy polscy wydawcy porozumieją się z Google?  |  Sprawy sądowe pomiędzy nadawcą ATM Rozrywka a KRRiT  |  Volkswagen Financial Services prowadzi przetarg  |  Grupa Kino Polska sceptyczna  |  Zestawienie portali telewizyjnych kanałów informacyjnych  |  Zoom TV będzie mieć kampanię  |  Karolina Gilon i Krzysztof Ibisz w akcji promocyjnej  |  Firma z Grupy Play zakończyła rok zyskiem  |  "Super Express" z wielkanocnym poradnikiem  |  Nowa odsłona strony Mint Magazine  |  Ranking polskich portali informacyjnych  |  Jest zwycięzca przetargu ARiMR  |  2012 Agency realizuje kampanię  |  Fabryka Marketingu  |  Identyfikacja wizualna Polskich Elektrowni Jądrowych  |  VerdeAgency wygrywa  |  Google zwalnia kilkuset pracowników  |  Meta włącza do zarządu byłą doradczynię Trumpa i szefa Stripe'a  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eurowizja z największą oglądalnością w historii. EBU nadal bez decyzji ws. manipulacji wynikami

Wyśmiewany konkurs Eurowizji cieszy się w Europie bardzo dużą popularnością (screen: YouTube/Eurovision Song Contest)

Europejska Unia Nadawców (EBU) nadal nie ogłosiła decyzji odnośnie do konsekwencji dla krajów, którym przedstawiono zarzuty o zmanipulowanie głosowania podczas 66. Konkursu Piosenki Eurowizji (10-14 maja). Nie przeszkodziło to jednak pochwalić się, że impreza miała najlepszą oglądalność w historii.

Podczas dwóch półfinałów oraz konkursu finałowego Eurovision Song Contest (ESC) na 34 rynkach, na których dokonano pomiaru, widownia w sumie przekroczyła 161 mln.

Największa oglądalność Eurowizji w historii

Według EBU to o 7 mln więcej, niż przed rokiem. Oglądalność finału w monitorowanych krajach wyniosła 43,3 proc. widowni, z 3-proc. wzrostem. Dużą popularność występy piosenkarzy wzbudziły u widzów w wieku 15-24 lat (56,2 proc. widowni).

Czytaj też: RAS Polska nie zaprzecza, że w sprawie zachowań Tomasza Lisa pracowała komisja

Organizujące imprezę Włochy też miały najlepszą publiczność w historii – 6,6 mln (53 proc. rynku). Na jednej trzeciej rynków (13 z 34) ESC uzyskało ponad 50 proc. udziału w oglądalności, na czele z Islandią – 96,4 proc. Tuż za nią uplasowały się inne kraje skandynawskie: Norwegia 89,1 proc., Szwecja 81,4 proc. i Finlandia 72,1 proc.

Pozostałe rynki, na których ponad 50 proc. wszystkich telewidzów oglądało finał, to Armenia, flamandzkojęzyczna Belgia, Dania, Estonia, Grecja, Litwa, Holandia, Hiszpania i Wielka Brytania. W Hiszpanii (6,8 mln widzów) odnotowano wzrost o 86 proc. rok do roku i największą liczbę widzów od 2008 roku.

Eurowizja w mediach społecznościowych

42,3 mln widzów w 232 krajach obejrzało treści na oficjalnym kanale ESC na YouTube. Liczba oglądających finał w serwisie rok do roku urosła o 50 proc., do 7,6 mln. Najwięcej wyświetleń w trakcie było w Ukrainie, która wygrała konkurs – ponad 2,2 mln. W ciągu trwającego niecały tydzień wydarzenia na Twitterze wysłano ponad 8 mln tweetów związanych z konkursem – podwajając liczbę sprzed roku.

Czytaj też: Odejście Tomasza Lisa. Czy teraz będzie mógł się pożegnać z czytelnikami "Newsweeka"?

Według Nielsena oglądalność konkursu finałowego w TVP 1 i TVP Polonia miała wynieść prawie 3,8 mln, przy udziale w rynku ponad 36 proc.

(MAC, 26.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.