Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 23, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

YouTube usunął ponad 70 tys. filmów i 9 tys. kanałów fałszywie przedstawiających wojnę w Ukrainie

YouTube jako jedyny z wielkich serwisów społecznościowych może nadal niemal swobodnie działać w Rosji (fot. Pexels.com)

YouTube za naruszenie wytycznych dotyczących treści usunął już ponad 70 tys. filmów i 9 tys. kanałów związanych z wojną w Ukrainie. Duża część usuniętych produkcji ukazywała rosyjską inwazję jako "misję wyzwoleńczą".

Platforma jest niezwykle popularna w Rosji, ma tam ok. 90 mln odbiorców. Mimo że udostępnia treści opozycyjne, jak realizacje uwięzionego, jednego z głównych krytyków Kremla - Aleksieja Nawalnego. W ubiegłym tygodniu rosyjskie ministerstwo cyfryzacji stwierdziło nawet, że pomimo niestosowania się do nakazów, platforma nie zostanie zamknięta.

Sam YouTube korzysta jednak ze swoich narzędzi i usuwa kanały kreujące rosyjską propagandę, jak niedawno kanał prokremlowskiego dziennikarza Władimira Sołowiowa. Kanały powiązane z rosyjskimi ministerstwami obrony i spraw zagranicznych również zostały tymczasowo zawieszone za określanie wojny jako „misji wyzwoleńczej”.

Dyrektor ds. produktu YouTube, Neal Mohan, oświadczył: "Mamy politykę dotyczącą wydarzeń związanych z przemocą. Dotyczy to materiałów zaprzeczających istnieniu takich wydarzeń, jak Holokaust czy Sandy Hook (strzelanina w amerykańskiej szkole w Newton w 2012 roku, w której zginęło 26 osób - red.). Takie sprawy wymagają podjęcia bezprecedensowych działań. Do takich wydarzeń należy oczywiście wojna na Ukrainie".

YouTube nie pozwala już na reklamowanie się na platformie w Rosji. Decyzja firmy jednak nie wszystkim się podoba. Wywołała protesty m.in. Nawalnego, który uważa, że dobrze ukierunkowane reklamy pomagają przeciwdziałać propagandzie Kremla.

Serwis wprowadził również ogólnoświatowy zakaz korzystania z kanałów powiązanych z rosyjskimi mediami państwowymi, w tym z RT i Sputnikiem. YouTube mimo to nadal działa w Rosji, choć do Twittera dostęp jest tam mocno ograniczony, zaś Facebook oraz Instagram są całkiem zakazane.

(MAC, 23.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.