Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Uruchomienie kanału News 24 powiększyło stratę spółki Astro

W pierwszym kwartale spółka Astro miała 1,43 mln zł straty netto (screen: Facebook/News 24)

Spółka Astro - producent teleturnieju "Familiada" dla TVP i nadawca kanałów News 24, E-sport i 13.tv - w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła koszty, a w konsekwencji pogłębiła stratę. Spółka tłumaczy to uruchomieniem News 24.

W pierwszym kwartale spółka Astro miała 710,7 tys. zł przychodów ze sprzedaży, o 5,55 proc. więcej, niż rok wcześniej. Koszty produktów, towarów i materiałów wzrosły o 135,2 proc., do 1,5 mln zł. W górę poszły również koszty ogólne zarządu - o 187,1 proc., do 533,8 tys. zł i odsetek - do 116,3 tys. (o 122,2 proc. więcej). Spółka miała 1,43 mln zł straty netto (wobec 186,7 tys. zł straty rok wcześniej).

Czytaj też: RMF FM nie komentuje konsultacji z Mazurkiem planów zwolnienia Manna

"Wyraźne powiększenie straty netto w stosunku do wyniku za I kwartał 2021 r. spowodowane było przede wszystkim poniesionymi kosztami wynikającymi z uruchomienia nowego kanału News 24, w tym wyposażenia dwóch studiów telewizyjnych oraz kosztami pracowniczymi" - podano w sprawozdaniu.

Na pełne etaty spółka zatrudnia obecnie 15 osób. Na koniec marca 2021 roku, przed uruchomieniem News 24, było to 8 osób. Kanał wystartował 1 marca br. Jak podawaliśmy w "Presserwisie", w kwietniu News 24 zanotował zerowy udział zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnych 16-49 i 16-59 (wg Nielsen Media). Kanał od kwietnia nadaje reklamy, za sprzedaż których odpowiada TVN Media.

Większościowym udziałowcem Astro jest Ryszard Krajewski, a mniejszościowym grupa Tier Investment.

Czytaj też: Ustawa Ziobry o wolności słowa w social mediach bez kluczowych terminów

(MNIE, 16.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.