Uruchomienie kanału News 24 powiększyło stratę spółki Astro
W pierwszym kwartale spółka Astro miała 1,43 mln zł straty netto (screen: Facebook/News 24)
Spółka Astro - producent teleturnieju "Familiada" dla TVP i nadawca kanałów News 24, E-sport i 13.tv - w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła koszty, a w konsekwencji pogłębiła stratę. Spółka tłumaczy to uruchomieniem News 24.
W pierwszym kwartale spółka Astro miała 710,7 tys. zł przychodów ze sprzedaży, o 5,55 proc. więcej, niż rok wcześniej. Koszty produktów, towarów i materiałów wzrosły o 135,2 proc., do 1,5 mln zł. W górę poszły również koszty ogólne zarządu - o 187,1 proc., do 533,8 tys. zł i odsetek - do 116,3 tys. (o 122,2 proc. więcej). Spółka miała 1,43 mln zł straty netto (wobec 186,7 tys. zł straty rok wcześniej).
Czytaj też: RMF FM nie komentuje konsultacji z Mazurkiem planów zwolnienia Manna
"Wyraźne powiększenie straty netto w stosunku do wyniku za I kwartał 2021 r. spowodowane było przede wszystkim poniesionymi kosztami wynikającymi z uruchomienia nowego kanału News 24, w tym wyposażenia dwóch studiów telewizyjnych oraz kosztami pracowniczymi" - podano w sprawozdaniu.
Na pełne etaty spółka zatrudnia obecnie 15 osób. Na koniec marca 2021 roku, przed uruchomieniem News 24, było to 8 osób. Kanał wystartował 1 marca br. Jak podawaliśmy w "Presserwisie", w kwietniu News 24 zanotował zerowy udział zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnych 16-49 i 16-59 (wg Nielsen Media). Kanał od kwietnia nadaje reklamy, za sprzedaż których odpowiada TVN Media.
Większościowym udziałowcem Astro jest Ryszard Krajewski, a mniejszościowym grupa Tier Investment.
Czytaj też: Ustawa Ziobry o wolności słowa w social mediach bez kluczowych terminów
(MNIE, 16.05.2022)