Prezes Polsatu: Rynek reklamy telewizyjnej w tym roku na niewielkim plusie
- Styczeń i luty szły dość dobrze. W marcu widzieliśmy już mocniejsze zawirowania i anulacje niektórych kampanii - mówił Stanisław Janowski (Fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat Plus spodziewa się w tym roku niskiego, jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej.
– Styczeń i luty szły dość dobrze. W marcu widzieliśmy już mocniejsze zawirowania i anulacje niektórych kampanii. Liczymy, że rynek wróci do poziomu wzrostu, który był przewidywany. Powoli się to stabilizuje – mówił podczas prezentacji wyników kwartalnych Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Czytaj też: Grupa Polsat Plus raportuje znacznie mniejszy zysk kwartalny niż rok temu
W pierwszym kwartale 2022 roku – jak już informowaliśmy – przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły o 0,6 proc. – do 273 mln zł, podczas gdy rynek urósł – według Publicis Groupe – o 0,5 proc.
Stanisław Janowski podczas prezentacji nie wypowiedział się na temat sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w kwietniu. Wskazał tylko, że Starcom prognozuje na ten rok 1,5 proc. wzrostu, czyli niski, jednocyfrowy wzrost. – Obserwujemy rynek i wydaje się, że on wraca mniej więcej do tej dynamiki – dodał prezes Polsatu.
Czytaj też: Zdaniem REM Adrian Klarenbach z TVP Info naruszył zasady obiektywizmu i uczciwości dziennikarskiej
Stanisław Janowski odniósł się do wzrostu kosztów operacyjnych segmentu mediowego (o 20 proc., do 433 mln zł). – W tym roku zaczęliśmy sezon programowy już od stycznia. Styczeń i luty mieliśmy pod znakiem mocnej oferty programowej w Polsacie – przekonywał.
Od połowy stycznia Polsat pokazywał reality show "Farma". – Nasza ramówka z dużymi inwestycjami wystartowała zgodnie z planem, czyli w pierwotnym kształcie – tłumaczył prezes Janowski. Wskazał również na pracę segmentu informacyjnego w związku z wojną w Ukrainie.
Czytaj też: Maile Dworczyka: Manna chcieli zwolnić już w 2019 r. Dyskusje na szczeblu premiera
(KOZ, 13.05.2022)