Rośnie liczba treści reklamowych naruszających zasady Google
Od początku wojny w Ukrainie Google zablokował już ponad 8 mln reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji (fot. Unsplash.com)
Google w 2021 roku usunął ponad 3,4 mld reklam, które naruszały zasady, a zasięg ponad 5,7 mld nieodpowiednich reklam został ograniczony – wynika z Ads Safety Report 2021, corocznego raportu na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej.
W 2021 roku Google zablokował ponad 3,4 mld nieodpowiednich reklam. Wśród głównych naruszeń znalazły się: niezgodność z zasadami sieci reklamowej, treści przeznaczone dla dorosłych oraz używanie znaków towarowych innych firm w nieuprawniony sposób. Wyświetlanie ponad 5,7 mld reklam zostało ograniczone na danym obszarze ze względów prawnych lub kulturowych, a dodatkowo zawieszonych zostało ponad 5,6 mln kont reklamodawców. 1,7 mld stron wydawców, którzy dopuszczali się naruszeń, zablokowano w systemie reklamowym Google.
Czytaj też: Apple za wycofanie usług pozwana w Rosji na ponad 1 mln dol.
W Ads Safety Report za 2021 rok znalazła się też analiza działań podjętych przez Google w reakcji na wojnę w Ukrainie. Oprócz zaprzestania prowadzenia większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymane zostało wyświetlanie reklam w Rosji i od rosyjskich reklamodawców, a monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do Google została zawieszona.
Od początku wojny w Ukrainie Google zablokował już ponad 8 mln reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji, z platform Google zostały także usunięte reklamy pochodzące od 60 finansowanych przez Rosję portali medialnych.
Coroczny raport Ads Safety Report podsumowuje działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. Dane przedstawione za 2021 rok wskazują, że liczba treści reklamowych naruszających zasady z roku na rok rośnie, a nieuczciwi reklamodawcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać systemy lub moderatorów i moderatorki.
(BAE, 06.05.2022)