UOKiK sprawdza akcję promocyjną Biedronki
Promocja ruszyła 11 kwietnia i potrwa do końca czerwca (fot. materiały prasowe)
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował o wszczęciu postępowania wyjaśniającego wobec właściciela sieci sklepów Biedronka - Jeronimo Martins Polska. Urząd sprawdzi działania marketingowe i warunki udziału w akcji promocyjnej Tarcza Biedronki Antyinflacyjna.
UOKiK sprawdzi, czy materiały reklamowe dotyczące akcji pokrywają się z warunkami, które zostały określone w regulaminie promocji. W reklamach sieć informuje, iż jeśli na liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdzie się produkt w niższej cenie regularnej u konkurencji - Biedronka zwróci różnicę. Jak zauważają jednak konsumenci, aby wziąć udział w promocji, ten sam produkt trzeba kupić w ciągu jednego tygodnia zarówno w Biedronce, jak i w konkurencyjnym w sklepie, a następnie przesłać spółce listownie dowody zakupu.
"Skorzystanie z Tarczy Biedronki Antyinflacyjnej może być dla konsumentów nieopłacalne i uciążliwe. Sprawdzimy, jak klientom przedstawiane są benefity wynikające z promocji i zasady uczestnictwa w akcji" - mówi Tomasz Chróstny.
UOKiK podkreśla, że postępowanie toczy się w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcy. Postępowanie właściwe może zostać wszczęte w późniejszym terminie. W takim przypadku Jeronimo Martins grożą kary finansowe w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu spółki.
(KAP, 29.04.2022)