Sześć nowych kategorii w konkursie Effie Awards 2022
W tegorocznej edycji Effie Awards jest pięć zbiorów dla 30 kategorii – 13 produktów i usług oraz 17 specjalnych (fot. materiały prasowe)
Komitet Effie Awards wyłonił sześć nowych kategorii, a także postawił na ich uporządkowanie i ustrukturyzowanie. Tak, by każdą z nich zgłaszający mogli łatwo dekodować. Kampanie i działania marketingowe dotychczas można było zgłaszać do Effie Awards Poland w ramach 12 kategorii produktów i usług oraz 12 kategorii specjalnych.
W edycji 2022 będzie pięć zbiorów dla 30 kategorii - 13 produktów i usług oraz 17 specjalnych: Industry – kategorie produktów i usług; Audience – kategorie specjalne; Channels & Tools – kategorie specjalne; Marketing Excellence – kategorie specjalne; Positive Change – kategorie specjalne.
Zmiany zaszły także w obrębie struktury kategorii, łącząc je w grupy działań o podobnej charakterystyce. Pojawiła się grupa kategorii Audience, łącząca działania do specyficznych grup docelowych; Channels & Tools, gdzie znalazły się wszystkie kategorie odwołujące się do użycia konkretnych narzędzi komunikacyjnych; Positive Change, czyli te działania, które poza celami biznesowymi realizują także te z zakresu odpowiedzialności społecznej.
Czytaj też: Kampania MullenLowe Warsaw trafiła na rynki czeski i rumuński
W grupie Marketing Excellence znalazły się kategorie, do których zgłaszane są działania odpowiadające na wyjątkowe wyzwania marketingowe - a więc i te, które wykraczają poza samą komunikację.
Nowe kategorie w konkursie Effie
Wśród nowych kategorii znalazły się: Green Solutions (zbiór Industry) - kategoria obejmująca kampanie komunikacyjne i działania marketingowe promujące marki, produkty lub usługi z obszaru szeroko rozumianych zielonych technologii, czyli proekologicznych lub powiązanych z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.
Czytaj też: Bartek Prokopowicz dołącza do grona reżyserów Papaya Films
Silver (zbiór Audience) - kategoria przeznaczona dla działań komunikacyjnych skierowanych do generacji Silver (60+), obejmująca szeroki katalog narzędzi online i offline, w tym unikalnych kanałów dotarcia do odbiorców, np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing.
Social Media Driven (zbiór Channels & Tools) - utworzona z myślą o kampaniach, o których sile i efektywności w pierwszej kolejności decydują media społecznościowe, współpraca z influencerami czy też szerzej, działania z zakresu advocacy, z ideami od początku wynikającymi ze specyfiki tych kanałów.
Gaming & Esport (zbiór Channels & Tools) – kategoria powstała na kanwie rosnącego zainteresowania gaming marketingiem jako niestandardowym podejściem do realizacji działań biznesowych.
Partnership (zbiór Channels & Tools) - w tej kategorii osią zainteresowania jurorów będą strategiczne partnerstwa pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami o profilu komercyjnym, mające na celu realizację wspólnego celu na poziomie biznesowym, marketingowym bądź komunikacyjnym.
Equality (zbiór Positive Change) - jurorzy w tej kategorii będą nagradzać wszelkie działania komunikacyjne podmiotów o profilu komercyjnym, w ramach których promuje się ideę równego traktowania i/lub walkę z dyskryminacją.
Gala Effie Awards została zaplanowana na 8 listopada.
(AMS, 27.04.2022)