Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bez propagandy Putina - rusza akcja polskich mediów. Można się zgłosić

Wszystkie polskie redakcje mogą przystąpić do akcji "Bez propagandy Putina"

17 redakcji mediów lokalnych przystąpiło już teraz do akcji „Bez propagandy Putina” - dowiedział się Press.pl. Celem inicjatywy jest ograniczenie antyukraińskiej, ksenofobicznej narracji w internecie, dystrybuowanej przez fejkowe strony i konta.

Redakcje, które włączają się do inicjatywy, zobowiązują się do usuwania ksenofobicznych antyukraińskich komentarzy w swoich serwisach internetowych, blokowania na swoich profilach w mediach społecznościowych stron i profili, które taką propagandę rozpowszechniają, dołożenia starań, by nie ograniczać dyskusji, a jedynie eliminować fake newsy i próby wzniecania nienawiści.

Inicjatorem akcji "Bez propagandy Putina" jest Stowarzyszenie „ROTA”, które organizuje szkolenia dla dziennikarzy mediów lokalnych „Media Forum. Rozwój Lokalny”. 

Press

- W zeszłym roku nie zareagowaliśmy w porę. Gdy po internecie rozlewała się antyszczepionkowa fala, wielu z nas traktowało to jako głos w debacie. Dziś już wiemy, że to była narracja tych samych, którzy dziś w internecie szerzą antyukraińską propagandę. Narracja Putina. Jesteśmy dziennikarzami, a nie podstawką pod mikrofon. Nasze portale i nasze strony na FB nie mogą służyć powielaniu kłamstw oraz propagandy. Stąd ta inicjatywa – mówi Andrzej Andrysiak, wydawca „Gazety Radomszczańskiej”, członek Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, a także ekspert szkoleń „Media Forum. Rozwój Lokalny”, organizowanych przez Stowarzyszenie „ROTA”.

17 redakcji w akcji Bez propagandy Putina

Do inicjatywy przystąpiły dotychczas: „Przełom”, „Wiadomości Wrzesińskie”, „Kronika Beskidzka”, „Głos Ziemi Cieszyńskiej”, „Pałuki”, „SpotRadomsko”, „Nowa Gazeta Trzebnicka”, „ABC Leszno”, „Gazeta Powiatowa-Wiadomości Oławskie”, „Nowy Łowiczanin”, „Obserwator Lokalny”, „Kurier Gmin”, „Tygodnik Podhalański”, „Gazeta Radomszczańska”, „Kulisy Powiatu Wieluńskiego”, „Czas Chojnic”, „Tygodnik Tucholski”.

Inicjatywa „Bez propagandy Putina” jest otwarta dla wszystkich mediów w Polsce. Aby się do niej włączyć, wystarczy napisać pod adres [email protected]. W odpowiedzi chętni otrzymają logotyp inicjatywy i opis akcji, które zamieszczą w swoich portalach i na profilach w mediach społecznościowych.

(MAT, 09.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.