Bez propagandy Putina - rusza akcja polskich mediów. Można się zgłosić
Wszystkie polskie redakcje mogą przystąpić do akcji "Bez propagandy Putina"
17 redakcji mediów lokalnych przystąpiło już teraz do akcji „Bez propagandy Putina” - dowiedział się Press.pl. Celem inicjatywy jest ograniczenie antyukraińskiej, ksenofobicznej narracji w internecie, dystrybuowanej przez fejkowe strony i konta.
Redakcje, które włączają się do inicjatywy, zobowiązują się do usuwania ksenofobicznych antyukraińskich komentarzy w swoich serwisach internetowych, blokowania na swoich profilach w mediach społecznościowych stron i profili, które taką propagandę rozpowszechniają, dołożenia starań, by nie ograniczać dyskusji, a jedynie eliminować fake newsy i próby wzniecania nienawiści.
Inicjatorem akcji "Bez propagandy Putina" jest Stowarzyszenie „ROTA”, które organizuje szkolenia dla dziennikarzy mediów lokalnych „Media Forum. Rozwój Lokalny”.
- W zeszłym roku nie zareagowaliśmy w porę. Gdy po internecie rozlewała się antyszczepionkowa fala, wielu z nas traktowało to jako głos w debacie. Dziś już wiemy, że to była narracja tych samych, którzy dziś w internecie szerzą antyukraińską propagandę. Narracja Putina. Jesteśmy dziennikarzami, a nie podstawką pod mikrofon. Nasze portale i nasze strony na FB nie mogą służyć powielaniu kłamstw oraz propagandy. Stąd ta inicjatywa – mówi Andrzej Andrysiak, wydawca „Gazety Radomszczańskiej”, członek Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, a także ekspert szkoleń „Media Forum. Rozwój Lokalny”, organizowanych przez Stowarzyszenie „ROTA”.
17 redakcji w akcji Bez propagandy Putina
Do inicjatywy przystąpiły dotychczas: „Przełom”, „Wiadomości Wrzesińskie”, „Kronika Beskidzka”, „Głos Ziemi Cieszyńskiej”, „Pałuki”, „SpotRadomsko”, „Nowa Gazeta Trzebnicka”, „ABC Leszno”, „Gazeta Powiatowa-Wiadomości Oławskie”, „Nowy Łowiczanin”, „Obserwator Lokalny”, „Kurier Gmin”, „Tygodnik Podhalański”, „Gazeta Radomszczańska”, „Kulisy Powiatu Wieluńskiego”, „Czas Chojnic”, „Tygodnik Tucholski”.
Inicjatywa „Bez propagandy Putina” jest otwarta dla wszystkich mediów w Polsce. Aby się do niej włączyć, wystarczy napisać pod adres [email protected]. W odpowiedzi chętni otrzymają logotyp inicjatywy i opis akcji, które zamieszczą w swoich portalach i na profilach w mediach społecznościowych.
(MAT, 09.04.2022)