Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział:

Dodano: Marzec 15, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mateusz Borek odchodzi z Gromdy po kontrowersyjnym spocie

Mateusz Borek skomentował trailer Gromdy dla kanału To Jest Boks (zrzut ekranu To Jest Boks)

"Mateusz Borek zdecydował się wycofać z projektu Gromda" - napisała federacja w oświadczeniu opublikowanym na Facebooku. Ma to związek z trailerem promocyjnym przygotowanym przed zbliżającą się galą pięściarską. Borek od 2020 roku promował te walki na gołe pięści.

Spot promujący wydarzenie nakręcono w mafijnej stylistyce, a na ekranie na przemian pojawiają się roznegliżowane modelki, zawodnicy i sceny z walk.

Akcesoriami pięściarzy i hostess są broń, alkohol i pliki pieniędzy. Reguły rządzące Gromdą przedstawia Mateusz Borek, W spocie lektor odczytuje, że jedna z zasad Gromdy brzmi: "Kur... zawsze będzie kur.... Nie zmienisz tego”. Sam Borek w pewnym momencie mówi, że Gromda jest elitarnym klubem: "Dla prawdziwych facetów i twardych skur…"

Gromda w oświadczeniu zaznacza, że materiał wideo nie miał on na celu nikogo obrażać. Tłumaczą, że tego typu materiały "z założenia posługują się określoną formą i przekazem", a wszystkie sceny i kwestie są "oczywiście fikcją". Dodają, że "mocny przekaz oraz przerysowany charakter materiału przedstawia specyficzny męski świat i panujące  w nim zasady".

Udział Mateusza Borka "wywołał w pewnych środowiskach negatywne komentarze i szereg pomówień w stosunku do jego osoby”. W związku z tym Borek się wycofał z projektu Gromda.

Nagranie krytykowali m.in. Szymon Jadczak i Patryk Słowik z wp.pl, Dominika Długosz z Newsweeka, czy Grzegorz Marczak z Antyweb.

Borek przy okazji innej gali bokserskiej odniósł się do tej krytyki. Zrzucił odpowiedzialność na media i osoby, które "nie do końca odczytały przekaz filmu". Ma za nim przemawiać "wychowanie w katolickim domu", z "wielkim respektem do drugiego człowieka i do kobiety". W innym nagraniu mówił, że "przeprosić wszystkie kobiety, które poczuły się urażone".

Film nie spodobał się w TVP, gdzie Borek komentuje m.in. mecze piłkarskiej reprezentacji Polski. Dyrektor TVP Sport Marek Szokolnikowski przeprowadził z Borkiem "rozmowę dyscyplinującą i potępił zachowania niegodne Telewizji Polskiej". Z kolei Paweł Wilkowicz, szef redakcji sportowej Viaplay mówił Pressowi - Ten film jest niezgodny z wartościami, które wyznajemy. Nieważne, jakie były intencje. Odcinamy się od tego filmu, nie byliśmy świadomi, że jest przygotowywany. Rozmawialiśmy o tym z Mateuszem, przekazaliśmy mu, że jest to niedopuszczalne i nie może się powtórzyć. W Viaplay Borek komentuje spotkania Bundesligi.

Mateusz Borek to dziennikarz sportowy, komentator piłkarski TVP Sport i Viaplay, współwłaściciel Kanału Sportowego i promotor bokserski. Borek angażował się w promocję federacji Gromda od początku jej istnienia. Najbliższe walki będzie można obejrzeć 18 marca na stronie Gromda.tv, dostęp kosztuje 24,99 zł.

(BCY, 15.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.