Tegoroczny festiwal Golden Drum bez zgłoszeń z Rosji i Białorusi
Golden Drum jest własnością Słoweńskiej Izby Reklamy (fot. materiały prasowe)
W 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum prace z Rosji i Białorusi nie będą brane pod uwagę, wprowadzono także zakaz reprezentowania tych krajów w jury. Zgłoszenia z Ukrainy zostaną za to zwolnione z opłat. Taka decyzja może stanowić poważne zagrożenie dla konkursu.
Dla festiwalu Golden Drum nieobecność zgłoszeń z Rosji może być poważnym problemem, ponieważ Rosja od wielu lat była najliczniej reprezentowana na konkursie. Jednak Polona Simšič, CEO i dyrektor programowa festiwalu, na pytania "Presserwisu" odpowiada zdecydowanie, że Golden Drum nie jest zagrożony.
Czytaj też: Discovery wyłącza swoją ofertę telewizyjną w Rosji
- Rosja jest ważnym krajem dla festiwalu - potwierdza Simšič, lecz zaraz dodaje: - Liczba wpisów z rosyjskich agencji rosła w ciągu ostatnich lat, ale w sumie nie stanowiła nawet jednej czwartej wszystkich wpisów. Golden Drum przeżywał już ciężkie czasy w przeszłości i teraz też czeka go trudny rok, lecz zrobimy, co w naszej mocy, aby zorganizować kolejną świetną edycję w 2022 roku.
"Potepiamy media i firmy zaangażowane w działalność rosyjskiego rządu"
Mojca Briščik, prezeska Golden Drum oraz słoweńskiej Izby Reklamy, w oficjalnym komunikacie podkreśla: "Chociaż jesteśmy politycznie neutralnym organem promującym interesy branży reklamowej i komunikacyjnej, uważamy, że w tych wyjątkowych okolicznościach niezbędne jest zdecydowane stanowisko (...) Decyzja nie została podjęta pochopnie. Nie wolno nam nie zauważać tych, którzy cierpią z powodu wojny. Zdajemy sobie sprawę, że wielu rosyjskich i białoruskich profesjonalistów z branży kreatywnej i komunikacyjnej sprzeciwia się działaniom ich władz i mają nasze poparcie. Jednak zdecydowanie potępiamy agencje, media lub inne firmy, które są zaangażowane w działalność rządu rosyjskiego. Nasz przemysł to tylko mały fragment większego obrazu, ale zjednoczony w swoich działaniach przeciwko wojnie”.
Czytaj też: Group One i holding WPP wycofują się z Rosji
Słoweńska Izba Reklamy jest organizacją non profit, która ustanowiła Golden Drum.
Bojkot prac z Rosji ogłosiły już Cannes Lions, a wcześniej już wezwali do tego organizatorzy międzynarodowego festiwalu Cresta Awards oraz wydawca magazynu branżowego "Lurzer's Archive". Z decyzją wstrzymał się konkurs Epica Awards.
(AMS, 11.03.2022)