Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 11, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tegoroczny festiwal Golden Drum bez zgłoszeń z Rosji i Białorusi

Golden Drum jest własnością Słoweńskiej Izby Reklamy (fot. materiały prasowe)

W 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum prace z Rosji i Białorusi nie będą brane pod uwagę, wprowadzono także zakaz reprezentowania tych krajów w jury. Zgłoszenia z Ukrainy zostaną za to zwolnione z opłat. Taka decyzja może stanowić poważne zagrożenie dla konkursu.

Dla festiwalu Golden Drum nieobecność zgłoszeń z Rosji może być poważnym problemem, ponieważ Rosja od wielu lat była najliczniej reprezentowana na konkursie. Jednak Polona Simšič, CEO i dyrektor programowa festiwalu, na pytania "Presserwisu" odpowiada zdecydowanie, że Golden Drum nie jest zagrożony.

Czytaj też: Discovery wyłącza swoją ofertę telewizyjną w Rosji

- Rosja jest ważnym krajem dla festiwalu - potwierdza Simšič, lecz zaraz dodaje: - Liczba wpisów z rosyjskich agencji rosła w ciągu ostatnich lat, ale w sumie nie stanowiła nawet jednej czwartej wszystkich wpisów. Golden Drum przeżywał już ciężkie czasy w przeszłości i teraz też czeka go trudny rok, lecz zrobimy, co w naszej mocy, aby zorganizować kolejną świetną edycję w 2022 roku.

"Potepiamy media i firmy zaangażowane w działalność rosyjskiego rządu"

Mojca Briščik, prezeska Golden Drum oraz słoweńskiej Izby Reklamy, w oficjalnym komunikacie podkreśla: "Chociaż jesteśmy politycznie neutralnym organem promującym interesy branży reklamowej i komunikacyjnej, uważamy, że w tych wyjątkowych okolicznościach niezbędne jest zdecydowane stanowisko (...) Decyzja nie została podjęta pochopnie. Nie wolno nam nie zauważać tych, którzy cierpią z powodu wojny. Zdajemy sobie sprawę, że wielu rosyjskich i białoruskich profesjonalistów z branży kreatywnej i komunikacyjnej sprzeciwia się działaniom ich władz i mają nasze poparcie. Jednak zdecydowanie potępiamy agencje, media lub inne firmy, które są zaangażowane w działalność rządu rosyjskiego. Nasz przemysł to tylko mały fragment większego obrazu, ale zjednoczony w swoich działaniach przeciwko wojnie”.

Czytaj też: Group One i holding WPP wycofują się z Rosji

Słoweńska Izba Reklamy jest organizacją non profit, która ustanowiła Golden Drum.

Bojkot prac z Rosji ogłosiły już Cannes Lions, a wcześniej już wezwali do tego organizatorzy międzynarodowego festiwalu Cresta Awards oraz wydawca magazynu branżowego "Lurzer's Archive". Z decyzją wstrzymał się konkurs Epica Awards.

(AMS, 11.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.