Group One i holding WPP wycofują się z Rosji
SalesTube Russia powstał w lutym 2020 roku (fot. materiały prasowe)
Holding reklamowy WPP, a także polska grupa komunikacyjna Group One, zadecydowały o wycofaniu swoich biznesów z Rosji.
Dla polskiej grupy oznacza to koniec działalności prowadzonej w tym kraju agencji SalesTubes Russia, która powstała dwa lata temu we współpracy z rosyjską agencją digitalową Artox Media.
Marek Żołędziowski, prezes Group One, napisał w opublikowanym oświadczeniu, że decyzja nie była łatwa, ale spółka nie miała wątpliwości co do jej słuszności. "Wierzymy, że presja społeczna i gospodarcza na Rosję zwiększa szansę szybkiego zakończenia wojny" - stwierdził menedżer.
"WPP popiera Ukrainę i społeczność międzynarodową w potępieniu rosyjskiej inwazji, która wywołała kryzys humanitarny w sercu Europy. Zarząd WPP doszedł do wniosku, że bieżąca obecność w Rosji byłaby sprzeczna z naszymi wartościami, a w związku z tym zaprzestajemy działalności w tym kraju" - czytamy w oświadczeniu tego międzynarodowego holdingu reklamowego. "Głęboko ubolewamy nad wpływem tej decyzji na naszych rosyjskich kolegów. Zapewnimy im wsparcie i będziemy ściśle współpracować z naszymi klientami i partnerami, gdy zaprzestaniemy tam działalności" - dodano.
Dla WPP działalność na terytorium Rosji stanowi niewielki procent sprzedaży netto - mniej niż 1 proc. W notatce do pracowników dyrektor generalny Mark Read stwierdził, że wycofanie nastąpi w nadchodzących tygodniach, najdalej w ciągu kilku miesięcy.
(KAP, MAC, 08.03.2022)