Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Uwaga, Rosjanie znów szykują dezinformacyjną akcję w mediach społecznościowych

Akcja propagandowa ma przełamać ukraiński opór i sprowokować żołnierzy i cywilów do poddania się - ostrzega Ołeksij Reznikow (fot. Unsplash.com)

Rosja szykuje wielką akcję dezinformacyjną - ostrzega ukraiński minister obrony. Rosjanie mają w mediach społecznościowych informować m.in. o kapitulacji Ukrainy. Zalew fake newsów grozi również Polsce.

Minister obrony Ukrainy Ołeksij Reznikow ostrzegł na swoim facebookowym profilu, że Rosjanie przygotowują rozległą kampanię dezinformacyjną, która ma zdestabilizować sytuację na Ukrainie.

- Według dostępnych danych rosyjscy okupanci przygotowują się do rozpoczęcia w najbliższym czasie operacji informacyjno-psychologicznej na dużą skalę - napisał Reznikow. - Jej celem będzie przełamanie oporu narodu ukraińskiego i wojska za pomocą kłamstw.

Czytaj też: Internauci atakują Rosjan na mapach Google i Yandexa. "O Kremlu nie piszcie"

Według ministra Reznikowa media społecznościowe mogą zalać fałszywe komunikaty, że władze Ukrainy zgodziły się na kapitulację. Żeby je uwiarygodnić, komunikatom będą towarzyszyły fałszywe zdjęcia „podpisanych” dokumentów i odpowiednio zmontowane propagandowe filmy.

Fałszywe informacje o kapitulacji mogą pojawiać się zarówno na ukraińskich i rosyjskich profilach na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, jak i na polskich i anglojęzycznych. Do operacji dezinformacyjnej mogą zostać wykorzystane profile, które do tej pory nie uczestniczyły aktywnie w wojnie informacyjnej, nie wzbudzają więc podejrzeń. - Ostrzegaj każdego, kogo możesz - apeluje minister Reznikow.

Informację przekazała również na swoich profilach na Twitterze i Telegramie Służba Bezpieczeństwa Ukrainy.

W związku z wojną informacyjną premierzy Polski – Mateusz Morawiecki, Litwy – Ingrida Szimonyta, Łotwy – Kriszjanis Karinsz i Estonii – Kaja Kallas zaapelowali wspólnie do właścicieli platform social media o zablokowanie stron rządowych Rosji i Białorusi i osobistych profili przywódców tych państw.

(PAR, 02.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.