Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: AD WO/MAN Roku

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oto nominowani do AD WO/MAN: Agencje mediowe i Studia produkcyjne

Kto najmocniej wyróżniał się na tle innych, osiągał zawodowe sukcesy, podnosił poziom swojej firmy? Poznajcie nominowanych do AD WO/MAN 2021 w kategoriach Agencje mediowe i Studia produkcyjne.

Do 8 marca przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych mogą głosować na kandydatki i kandydatów do zdobycia nagród AD WO/MAN. To już dziesiąta edycja tego konkursu.

Kandydatów na short listy w każdej z czterech kategorii wskazało ponadstuosobowe grono ekspertów, a spośród tych wskazań nominowanych wyłoniła redakcja magazynu „Press”.

Poniżej znajduje się lista nominowanych do AD WO/MAN 2021 (kolejność alfabetyczna) w kategorii Agencje mediowa i Studia produkcyjne.

Regulamin konkursu oraz panel do głosowania dostępne są na Adwoman.press.pl. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w marcu.

Oto nominowani do Adwoman w kategoriach: Agencja Reklamowa i Agencja PR

Nominowani w kategorii Agencje mediowe

Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM

Press

Z holdingiem WPP Albrychiewicz związana jest od 1999 roku. Zaczynała jako media director w MEC. W 2011 roku została prezeską tej firmy, na tym stanowisku pozostała również po połączeniu agencji z Maxus i Wavemakerem, pod którym to szyldem dom mediowy funkcjonuje od 2018 roku. W kwietniu 2019 roku awansowała na stanowisko prezeski całej GroupM, do której należą również Mindshare, Mediacom, Essence i m/six. 

Rok 2021 był okresem wzmożonego rozwoju wszystkich agencji wchodzących w skład grupy: MediaCom osiągnął 9-procentowy wzrost przychodów. 7-procentowy wzrost zaliczył Mindshare, a niepodający wyników finansowych Wavemaker zdobył pięć sreber podczas tegorocznych Effie Awards, Golden Arrow za swoją kampanię dla Ikei oraz pięć wyróżnień podczas Mixx Awards.

Zaangażowanie Izabeli Albrychiewicz w GroupM wykracza poza granice Polski, wspiera bowiem działania grupy na innych rynkach. Albrychiewicz już dwukrotnie była uhonorowana tytułem AD WO/MAN – w roku 2014 oraz 2019.

Magda Kolenkiewicz, general manager w agencji Starcom

Press

Magdalena Kolenkiewicz do Starcomu (Publicis Groupe) trafiła kilkanaście miesięcy po studiach i pracuje tam do dzisiaj, z czego ostatnich dziewięć lat w roli dyrektorki zarządzającej. Rok 2021 przyniósł rekordową liczbę nominacji do branżowych nagród – agencja została uznana za Najefektywniejszą Agencję Mediową w konkursie Effie, otrzymała też dwie najwyższe oceny w raporcie RECMA – w zestawieniach Vitality i Structures. Dodajmy do tego dwa złota na Mixx Awards (łącznie siedem wyróżnień) i osiem nagród otrzymanych podczas Effie. O dobrym 2021 roku Starcomu świadczy również dynamika wzrostu przychodów – ponad 22 proc.

Magdalena Kolenkiewicz jest ceniona w globalnych strukturach firmy, od 2015 roku piastuje stanowisko global product committee, w ramach którego tworzy strategie rozwoju produktu i nowe usługi Starcom MediaVest Group. Odpowiada też za merytoryczne struktury obsługujące jej międzynarodowych klientów oraz new business.

Beata Szcześniak, general manager agencji Spark Foundry

Press

Mijają trzy lata, od kiedy Beata Szcześniak zajęła stanowisko szefowej należącej do Publicis Groupe agencji mediowej Spark Foundry. A rok 2021 był areną sukcesów tej agencji, która zdobywała nagrody na: Effie Awards, Mixx Awards, Innovation Awards i e-Commerce Polska Awards. Podczas Effie Awards agencja otrzymała tytuł drugiego najefektywniejszego domu mediowego 2021 roku.

Praca na rzecz takich klientów jak Polski Standard Płatości/Blik czy Aviva sprawiła, że w „Panoramie Reklamy” Spark Foundry otrzymała miano Sukcesu Roku. Agencja może pochwalić się wzrostem przychodów w 2021 roku wynoszącym 25,2 proc. i jako jedna z nielicznych nie straciła w ciągu ostatnim roku żadnego klienta, zdobywając nowe budżety m.in. Gettin Banku i Innogy.

Szcześniak poza zarządzaniem agencją wspiera rozwój oferty produktowej całej Grupy Publicis. Wcześniej przez niemal 13 lat pracowała w OMD Poland, gdzie przeszła drogę od media planner buyer po rolę dyrektorki zarządzającej. Następnie przez ponad sześć lat kierowała agencją Blue 449.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland

Press

W polskiej branży mediowej trudno o osobę z większym doświadczeniem. Zaczynała jako media specialist w NBS Public Relations w 1993 roku. Następne lata spędziła w Young & Rubicam i MEC/Mediaedge:cia. Tuż przed dołączeniem do Havas Media Group pracowała jako dyrektorka zarządzająca w Burda Media, a w październiku 2010 roku otrzymała to samo stanowisko w Arena Media. Po trzech latach Małgorzata Węgierek awansowała i została prezeską Havas Media Group, spółki, która przez lata potwierdzała swoją mocną pozycję na rynku. Zeszły rok przyniósł HMG 15 nowych klientów, w tym istotny budżet Pepco, dla którego agencja kupuje media na 15 europejskich rynkach. 

Havas Media był odpowiedzialny za strategię i zakup mediów z okazji premiery „Cyberpunk 2077”. Małgorzata Węgierek dołączyła do nowego zarządu Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy.

Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media

Press

Wiszowaty z Group One związany jest od 13 lat. W listopadzie 2008 roku objął stanowisko dyrektora zarządzającego Value Media, którym pozostaje do dziś. W międzyczasie został prezesem Group One Media. W 2021 roku Value Media otrzymało m.in. najwyższe oceny według raportu RECMA, jeśli chodzi o dynamikę rozwoju firmy, a w „Panoramie Reklamy” nagrodziliśmy tę agencję tytułem Wyniku Roku, co było następstwem aż 12 wygranych przetargów. W ostatnim roku Kamil Wiszowaty był również odpowiedzialny za stworzenie w Warszawie spółki TechNest, jednego z trzech globalnych hubów marketingowo-technologicznych grupy Serviceplan, która jest mniejszościowym udziałowcem Group One. Wiszowaty jest w niej wiceprezesem.

Nominowani w kategorii Studia produkcyjne

Marcin Dworucha, managing director, producer & partner F25 Production House

Press

Absolwent krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego na kierunku marketing oraz Warszawskiej Szkoły Filmowej. U początku kariery związany był z marketingiem sportowym, następnie z agencją McCann Erickson (MRM Worldwide). Od 2008 zajmuje stanowisko managing director, producer & partner w F25 Production House. W tym czasie pracował dla największych klientów, m.in dla OLX, Allegro, Google, Nike, Orange, Coca-Cola, Canal+. 

Pod kierownictwem Dworuchy F25 szybko się rozwinął. Z produkcji internetowych studio rozszerzyło ofertę o produkcje telewizyjnych spotów reklamowych, kampanie 360 i sesje fotograficzne, dysponuje również własnym działem postprodukcji do projektów kontentowych.

F25 współtworzy kampanie reklamowe nagradzane w konkursach kreatywnych, m.in. KTR, Effie, Złote Spinacze czy Mixx Awards.

Jarosław Gajewski, prezes Lemon Film Studio

Press

Trudno wskazać agencję kreatywną, która nie ma na swoim koncie produkcji zrealizowanej ze studiem Lemon. Gajewski założył je w 1999 roku i od tego czasu nieprzerwanie nim zarządza.

Jego studio zajmuje się produkcją filmów reklamowych, branded content, filmów korporacyjnych, programów telewizyjnych, animacji 3D, a pracowało dla wszystkich największych klientów na rynku, m.in. Orange, Aflofarm, CCC, Maspex, Orlen i wielu innych. 

Oferuje nie tylko produkcję, ale i postprodukcję oraz wsparcie koordynatorów postprodukcji, zapewnia pomoc przy tworzeniu scenariuszy i storyboardów.

Gajewski jest zaangażowany w tworzenie standardów branżowych, współpracuje przy tworzeniu nowej organizacji zrzeszającej producentów reklamowych.

Katarzyna Lachowicz, ostatnio head of production Bites, obecnie freelancerka

Press

Zaczynała ponad 25 lat temu w ITI McCann – Erickson, firmie zarządzanej przez Marka Janickiego. Standardów zawodowych tam poznanych przestrzega do dziś. Przed dołączeniem do Bites była dyrektor zarządzającą w studiu produkcyjnym Mniam.tv, przedtem przez lata związana z agencjami reklamowymi Havas Worldwide Warsaw, Young & Rubicam Poland oraz McCann Warsaw. Wykładała w Szkole Mistrzów Reklamy. 

Na początku bieżącego roku zdecydowała o odejściu z Bites, by, po okresie zasłużonego odpoczynku, pracować jako freelancerka.

Maciej Maciantowicz, prezes Dynamo Film/ Dynamo Group

Press

Studio produkcyjne Dynamo Film założył ponad 17 lat temu, obecnie zarządza grupą firm, z ofertą umożliwiającą kompleksową obsługę projektów in house. W skład Grupy Dynamo wchodzą: dom produkcyjny Dynamo Film, studio postprodukcyjne Delapost, studio dźwiękowe, studio castingowe, studio fotograficzno-filmowe Dynamo Digital Solution oraz Ring360, czyli jedna z pierwszych na polskim rynku firm realizujących projekty z obszaru wirtualnej rzeczywistości. Dynamo realizuje filmy reklamowe dla telewizji, telewizyjne, filmy pełnometrażowe, animacje, kontent do mediów społecznościowych, prezentacje multimedialne oraz teledyski i filmy 360. Firma pracowała dla największych klientów i marek na rynku, m.in. Kompanii Piwowarskiej, T- Mobile, Carlsberga, Samsunga czy KFC.

Magdalena Olak, managing director & executive producer w Tank

Press

Zaczynała w Happy Production (Saatchi & Saatchi), by w 2006 roku założyć studio Tank, z którym związana jest do dziś. Z roczną przerwą (między 1 października 2020 a 31 października 2021), kiedy Tank połączyło się z Oto Film. Olak, obejmując udziały w Oto Film, została w nim wiceprezeską zarządu i dyrektorką zarządzającą – obecnie wróciła do roli zarządzającej studia Tank. Współpracując z czołowymi agencjami reklamowymi w Polsce, pracowała m.in. dla T-Mobile Polska, Huawei, Ferrero, Grupy Lotos, Kompanii Piwowarskiej i Ikei. Magdalena Olak wierzy w siłę edukacji, długofalowe i partnerskie relacje oraz możliwość łączenia działań CSR z biznesem, czego przykładem jest jej zaangażowanie w produkcje takie, jak kampania zrealizowana dla Centrum Praw Kobiet „Stop kobietobójstwu” (nagrodzonej m.in. YouTube Works Awards, Effie Awards, Mixx Awards, a także Złote Spinacze). Olak aktywnie uczestniczy w pracy nad powołaniem nowej organizacji zrzeszającej producentów reklamowych, wspiera prace nad wprowadzaniem standardów branżowych.

****

Regulamin konkursu oraz panel do głosowania dostępne są na Adwoman.press.pl. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w marcu.

(18.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.