Oto nominowani do AD WO/MAN: Agencje Reklamowe i Agencje PR
Kto najmocniej wyróżniał się na tle innych, osiągał zawodowe sukcesy, podnosił poziom swojej firmy? Poznajcie nominowanych do AD WO/MAN 2021 w kategoriach Agencje reklamowe i Agencje PR.
Tytuł AD WO/MAN Roku przyznawany jest za sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Poznajcie nominowanych do tegorocznej odsłony konkursu w kategoriach Agencje reklamowe i Agencje PR.
Do 8 marca przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych mogą głosować na kandydatki i kandydatów do zdobycia nagród AD WO/MAN. To już dziesiąta edycja tego konkursu.
Kandydatów na short listy w każdej z czterech kategorii wskazało ponadstuosobowe grono ekspertów, a spośród tych wskazań nominowanych wyłoniła redakcja magazynu „Press”.
Poniżej znajduje się lista nominowanych do AD WO/MAN 2021 (kolejność alfabetyczna) w kategorii Agencja reklamowa i Agencja PR.
Regulamin konkursu oraz panel do głosowania dostępne są na Adwoman.press.pl. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w marcu.
Oto nominowani do Adwoman w kategoriach: Agencje mediowe i Studia produkcyjne
Nominowani w kategorii Agencje reklamowe
Wojciech Borowski – Group CEO, McCann Poland
W 2021 roku został współwłaścicielem Grupy McCann Poland, a w 2022 IPG Health Spark Warsaw. W 2021 roku McCann nie stracił żadnego klienta, a pozyskał wielu nowych. Sukcesowi biznesowemu towarzyszył sukces kreatywny – agencja została nagrodzona lub wyróżniona na czołowych międzynarodowych konkursach jak: Cannes Lions, Webby Awards, The One Show, Gerety Awards, New York Festivals, Golden Drum, Epica Awards. W październiku zwyciężyła w rankingu agencji kreatywnych w Effie Awards Poland 2021. Z branżą kreatywną Borowski związany jest od 1996 roku. W 2011 roku został wybrany Człowiekiem Europy Havas Worldwide. W latach 2012-2016 pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Były przewodniczący YPO Poland oraz obecny YPO Gold Poland. Absolwent Uniwersytetu Hartford w USA.
Igor Kaleński, prezes grupy BBDO w Polsce oraz global e-commerce lead w Molecular BBDO
Zarządzana przez niego agencja w 2021 roku skupiła się na rozwoju oferty usług, co dało agencji sukcesy na polu nowego biznesu. Do jej klientów dołączyli: Bacardi-Martini Starbucks, OLX, InPost oraz Bayer. Kompetencje Molecular BBDO doceniono w holdingu Omnicom, do którego należy sieć BBDO – agencję uznano za jedną z jego czołowych firm dla e-commerce, a jej LAB – narzędzie do cyfrowego zarządzania spółką – został uznany za jeden z najbardziej innowacyjnych produktów w holdingu. Za niego Molecular BBDO dostał srebrne Effie.
Kaleński wcześniej pełnił funkcję prezesa Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce, był również prezesem agencji MRM Momentum Worldwide, a także partnerem zarządzającym Spark Software, prezesem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz członkiem Rady Nadzorczej IAA Polska.
Karolina Kałużna, współzałożycielka i dyrektorka kreatywna agencji Przestrzeń
Absolwentka SWPS na kierunku service design. Zanim z Tomaszem Misiukiewiczem i Igorem Zajdą założyła agencję Przestrzeń, pracowała w agencjach Saatchi & Saatchi i VML Poland (VMLY&R). Pracowała dla największych klientów, m.in. Ikei, Grupy Żywiec, Orange czy Danone.
W krótkim czasie agencja Przestrzeń zdobyła uznanie na rynku i takich klientów, jak: PepsiCo, Decathlon, Nestlé, Johnson & Johnson czy Frisco.pl.
Rok 2021 dla Przestrzeni oznaczał rozbudowę struktur agencji o prawie 40 procent i otwarcie nowej spółki mediowej Rozgłos, która wraz z Przestrzenią i agencją komunikacji wizualnej Wyraz tworzą silną grupę kreatywną.
Grzegorz Krzemień, prezes i współtwórca GoldenSubmarine
Zarządzana przez niego agencja co roku zajmuje czołowe miejsca w „Panoramie Reklamy” za sukcesy, wyniki i innowacje. Również w 2021 roku GoldenSubmarine wprowadziła zmiany w ofercie, które wspierały klientów w digitalizacji i odnalezieniu się w postpandemicznych czasach, m.in. powołano GoldenGrid, odpowiadając na rosnące potrzeby klientów związane z doskonaleniem UX i UI w e-commerce oraz analityką webową.
Agencja działa na rzecz branży i nie tylko, realizowała projekty takie jak podcast „Mamy na to slajd”, w którym omawiane są zagadnienia marketingowe, czy „Złoty kalendarz”, w którym agencyjni graficy i art directorzy prezentują swoje ilustracje; zysk z jego sprzedaży przeznaczany jest w całości na cele charytatywne.
Krzemień jest przewodniczącym branżowej rady ds. kompetencji IAB Polska, a także członkiem rady programowej Forum IAB i konkursu Mixx Awards. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, juror wielu konkursów reklamowych, autor książek o zarządzaniu i e-marketingu oraz od 14 lat twórca firmowego bloga (Blog.goldensubmarine.com).
Dawid Szczepaniak, chief creative officer w VMLY&R Poland
Z VMLY&R związany od ponad 13 lat, kieruje pracą ponad 80-osobowego działu kreatywnego, w dwóch oddziałach: warszawskim i krakowskim. Jego zespół zdobył ponad 140 nagród branżowych polskich i międzynarodowych. Rok 2021 to dla VMLY&R kilkadziesiąt kolejnych nagród na m.in. na festiwalach Golden Arrow, Cannes Lions, Mixx Awards, Innovation, Effie Awards. Agencja okres pandemii przeszła bez strat, za to z nowymi biznesem, m.in. PepsiCo, Google Cloud, Mercator, Douglas, Ford USA oraz Intel.
Szczepaniak zasiadał w składach jurorskich najważniejszych światowych festiwali reklamy. Jest wykładowcą marketingu interaktywnego na kilku wyższych uczelniach.
Nominowani w kategorii Agencje PR
Tomasz Alberski, managing partner agencji Komunikacja Plus PR
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży PR. Od dziewięciu lat kieruje założoną przez siebie agencją public relations Komunikacja Plus PR, która wchodzi w skład Grupy Komunikacja Plus PR. W badaniu PR Check firma zajęła pierwsze miejsce wśród grup agencji PR, z przychodem ponadtrzykrotnie wyższym od następnej w kolejności.
Zarządzana przez Alberskiego firma w 2020 roku otrzymała statuetkę Tytanowego Spinacza i tytuł „Najlepszego w konkursie”, a w 2021 roku zdobyła trzecie miejsce w tej ostatniej kategorii. Grupa Komunikacja Plus zdobyła w zeszłorocznej edycji konkursu cztery srebra i trzy brązy za swoje projekty m.in. dla firm Skanska, Wroclavia czy GfK Polonia. Alberski odpowiada za rozwój biznesowy agencji i grupy kapitałowej oraz za doradztwo strategiczne dla zarządów spółek i organów administracji samorządowej. Jednocześnie piastuje stanowisko wiceprezesa Związku Firm Public Relations.
Sebastian Hejnowski, CEO agencji SEC Newgate CEE
Hejnowski w marcu 2021 roku razem z Zofią Bugajną-Kasdepke i Joanną Poniatowską założył agencję SNG, której większościowym udziałowcem stał się sieciowy SEC Newgate, a polska firma stała się hubem na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Po zaledwie roku istnienia firma zatrudnia już 30 specjalistów, którzy obsługują kilkunastu klientów. W 2021 roku SEC Newgate CEE współpracowała m.in. z TVN w zakresie public affairs i prowadziła działania związane z lex TVN.
Hejnowski w trakcie swojej 25-letniej kariery najdłużej związany był z Publicis Groupe. W 2004 roku został jednym z udziałowców Ciszewski PR, którą Publicis przejął w 2011 roku i zmienił jej nazwę na MSL. W 2013 roku specjalista został prezesem MSL w Polsce, a dwa lata później zarządzał MSL w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2017 roku przez dwa lata był prezesem agencji kreatywnej Leo Burnett Warsaw, a od 2019 do 2020 roku członkiem zespołu zarządzającego Publicis Communications w Polsce. Formalnie z grupą związany był do końca 2020 roku.
Sebastian Stępak, chief executive officer w agencji MSL
Z MSL Group związany od ponad 10 lat. Zaczynał jako dyrektor, w 2015 roku został dyrektorem generalnym, by w maju 2020 roku zostać prezesem zarządu grupy.
W kwietniu 2021 roku został wybrany na prezesa Związku Firm Public Relations. W ostatnich latach był jurorem w najważniejszych konkursach branżowych – Cannes Lions, Clio Awards, KTR czy Złotych Spinaczach. Mimo trudnych ostatnich dwóch lat MSL był w stanie utrzymać największe zatrudnienie wśród polskich agencji PR (69 osób), a w rankingu PR Check zajął też pierwsze miejsce za zysk netto – 2,3 mln zł.
Sebastian Stępak zaczynał w branży w 2003 roku w Ciszewski PR, potem pracował dla Tomorrow, Sigma Specialist i w Graylingu.
Grzegorz Szczepański, chief executive officer w agencji Hill+Knowlton Strategies
Z branżą związany od niemal trzech dekad. Zaczynał w firmie Allimex jako marketing manager, później trafił do Burson-Marsteller, a następnie stworzył własną agencję Business Communications Associates. Przed dołączeniem do Hill+Knowlton Strategies pracował po stronie klienta, dla Banku Pekao, Providenta i Grupy Żywiec.
W 2012 roku objął stanowisko prezesa H+K, którym pozostaje do dzisiaj. Jest wiceprzewodniczącym Związku Firm Public Relations, a w latach 2016–2020 był prezesem związku.
Rok 2021 przyniósł agencji zarządzanej przez Grzegorza Szczepańskiego kolejne wyróżnienia w konkursach branżowych. Firma otrzymała dwa złota, cztery srebra i brąz podczas Złotych Spinaczy, będąc drugą „Najlepszą w konkursie” agencją w Polsce, a sam Szczepański otrzymał Gwiazdę PR dla osób szczególnie zasłużonych w branży.
Od 2019 roku jest wiceprezesem International Communications Consultancy Organisation.
Katarzyna Życińska, prezeska 38PR & Content Communication
Od 12 lat z powodzeniem kieruje agencją public relations 38PR & Content Communication jako jej prezeska. Mówi, że jest zakochana w swojej pracy, co mogłoby tłumaczyć doskonałe wyniki prowadzonej przez nią firmy. W PR Check 38 Group jest na drugim miejscu pod względem przychodów. Życińska zaczynała jako account executive w Grupie Eurozet, przed dołączeniem do 38PR przez sześć lat piastowała stanowisko dyrektorki ds. rynków regionalnych w Starcom MediaVest Group (obecnie Starcom), a wcześniej tworzyła marketing i komunikację PR dla marki Gatta. Od 2021 roku jest wiceprezeską Związku Firm Public Relations. W trudnych latach pandemicznych jej agencji udało się utrzymać zatrudnienie i przychód. Według ranking PR Check 38 Content Communication mogła pochwalić się czwartym najwyższym fee income mimo zatrudniania 33 osób. Wśród jej klientów znajdują się m.in. Miasto Kraków i Narodowy Instytut Dziedzictwa, z którymi w 2021 roku zdobyła srebro i brąz w konkursie Złotych Spinaczy.
****
Regulamin konkursu oraz panel do głosowania dostępne są na Adwoman.press.pl. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w marcu.
CP