Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 08, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jednocyfrowy spadek sprzedaży dzienników ogólnopolskich w 2021 roku. W górę tylko dwa tytuły

Średnia sprzedaż dzienników objętych badaniem PBC wyniosła w 2021 roku 428 188 egz. (fot. Digital Buggu/Pexels)

Średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2021 roku spadła o 8,4 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Lepiej sprzedawały się jedynie "Puls Biznesu" i "Przegląd Sportowy". Największy spadek rok do roku zanotowała "Gazeta Wyborcza".

Średnia sprzedaż dzienników objętych badaniem PBC wyniosła w 2021 roku 428 188 egz. wobec 467 357 egz. w 2020 roku. Dane nie uwzględniają "Gazety Polskiej Codziennie" (Forum), której wydawca wycofał się z audytu z końcem maja 2021 roku (dane dotyczące tytułu zostały usunięte z systemu Teleskop). Razem z "GPC" w 2020 roku średnia sprzedaż dzienników wyniosła 478 965 egz. i była niższa o 14,7 proc. niż w 2019 roku. Był to największy spadek od lat. W latach 2010-2019 najniższe tempo spadku sprzedaży rok do roku dzienniki zanotowały w 2015 roku - o 5,3 proc., a najwyższe w 2013 roku - o 11,2 proc.

W 2021 roku pozycję lidera wśród dzienników utrzymał "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 159 345 egz. i była o 11,5 proc. niższa niż rok wcześniej.

Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedawał się średnio w 90 587 egz. (spadek o 5,6 proc.), a trzecia "Gazeta Wyborcza" (Agora) z 57 235 egz. (spadek o 16,2 proc.).

Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wyniosła 36 749 egz. (spadek o 7,7 proc.), "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) - 31 599 egz. (spadek o 2,5 proc.), "Gazety Podatkowej" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) - 21 000 egz. (spadek o 4,2 proc.), "Przeglądu Sportowego" (Ringier Axel Springer Polska) - 16 140 egz. (wzrost o 6,4 proc.), "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 11 819 egz. (wzrost o 19,1 proc.), a "Parkietu Gazety Giełdy" (Gremi Media) - 3 714 egz. (spadek o 0,4 proc.). (KOZ)

 

(KOZ, 08.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.