Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zespół Techlandu nie może spać z powodu obaw o przyjęcie "Dying Light 2"

W Warszawie grę promuje niezwykły podświetlany mural (screen: Twitter/@DyingLightGame)

W nocy z czwartku na piątek będzie miała premierę druga część gry "Dying Light". Nowa produkcja Techlandu to największe wydarzenie w polskim gamingu od czasu premiery "Cyberpunka 2077" CD Projektu.

"Dying Light 2 Stay Human" ukaże się siedem lat po premierze "Dying Light" - produkcji wrocławskiego studia Techland, w którą zagrało ponad 25 mln osób. Podobnie jak w pierwszej części fabuła opiera się na eksploracji miasta opanowanego przez wirus zmieniający ludzi w zombie.

"Połowa zespołu nie może zasnąć"

"Dying Light 2" od wielu miesięcy jest w światowej czołówce produkcji najbardziej wyczekiwanych przez użytkowników platformy Steam. Choć wielokrotnie przekładano jej premierę (początkowo była planowana na 2020 rok), to jak informuje wydawca, zapisało się na nią już ponad 3 mln chętnych. O północy z czwartku na piątek ukaże się wersja gry na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series, a o godz. 1 czasu polskiego wersja na PC. Natomiast wersja na Nintendo Switch dostępna w chmurze wyjdzie dopiero za pół roku.

Czytaj też: Epic Games ma studio w Polsce

W ramach promocji Techland wykorzystuje przede wszystkim media społecznościowe, w których od kilku tygodni informuje o szczegółach gry. Firma pamięta o doświadczeniach CD Projektu z nieudaną premierą "Cyberpunka" i jeszcze przed debiutem gry prosi graczy o wyrozumiałość. Główny projektant "Dying Light 2" Tymon Smektała zwrócił się na Twitterze do użytkowników, aby opiniując produkcję, szanowali pracę deweloperów. Napisał, że połowa zespołu nie może zasnąć z obawy przed tym, jak zostanie ich praca przyjęta. "Bez względu na wszystko będziemy wspierać grę i społeczność" - dodał Smektała.

Niezwykły mural w Warszawie

We wtorek do sieci trafiły filmy z wypowiedziami influencerów z różnych krajów na temat człowieczeństwa, co ma zachęcać użytkowników do dyskusji i zwiększenia zainteresowania produkcją. W polskiej wersji wideo wypowiedzieli się: aktorka Aleksandra Popławska i aktor Leszek Lichota (użyczają głosu postaciom z gry), Jakobe Mansztajn (prowadzi na Instagramie profil Make Life Harder), Radosław Nałęcz (redaktor naczelny Polsat Games), Tadeusz Zieliński (twórca gier).

W Warszawie grę promuje podświetlany mural na budynku przy ul. Waryńskiego 22.

Firma Techland kierowana przez Pawła Marchewkę działa od 1991 roku - od ub.r. jako spółka akcyjna. Oprócz "Dying Light" jej najpopularniejsze gry to "Dead Island" i "Call of Juarez". Firma zatrudnia ponad 400 osób w trzech biurach w Polsce.

Czytaj też: Pisma przedkomputerowe. Rzecz o kultowym „Bajtku”, którego przedruki sprzedają się do dziś

(GK, 03.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.