Zespół Techlandu nie może spać z powodu obaw o przyjęcie "Dying Light 2"
W Warszawie grę promuje niezwykły podświetlany mural (screen: Twitter/@DyingLightGame)
W nocy z czwartku na piątek będzie miała premierę druga część gry "Dying Light". Nowa produkcja Techlandu to największe wydarzenie w polskim gamingu od czasu premiery "Cyberpunka 2077" CD Projektu.
"Dying Light 2 Stay Human" ukaże się siedem lat po premierze "Dying Light" - produkcji wrocławskiego studia Techland, w którą zagrało ponad 25 mln osób. Podobnie jak w pierwszej części fabuła opiera się na eksploracji miasta opanowanego przez wirus zmieniający ludzi w zombie.
"Połowa zespołu nie może zasnąć"
"Dying Light 2" od wielu miesięcy jest w światowej czołówce produkcji najbardziej wyczekiwanych przez użytkowników platformy Steam. Choć wielokrotnie przekładano jej premierę (początkowo była planowana na 2020 rok), to jak informuje wydawca, zapisało się na nią już ponad 3 mln chętnych. O północy z czwartku na piątek ukaże się wersja gry na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series, a o godz. 1 czasu polskiego wersja na PC. Natomiast wersja na Nintendo Switch dostępna w chmurze wyjdzie dopiero za pół roku.
Czytaj też: Epic Games ma studio w Polsce
W ramach promocji Techland wykorzystuje przede wszystkim media społecznościowe, w których od kilku tygodni informuje o szczegółach gry. Firma pamięta o doświadczeniach CD Projektu z nieudaną premierą "Cyberpunka" i jeszcze przed debiutem gry prosi graczy o wyrozumiałość. Główny projektant "Dying Light 2" Tymon Smektała zwrócił się na Twitterze do użytkowników, aby opiniując produkcję, szanowali pracę deweloperów. Napisał, że połowa zespołu nie może zasnąć z obawy przed tym, jak zostanie ich praca przyjęta. "Bez względu na wszystko będziemy wspierać grę i społeczność" - dodał Smektała.
Niezwykły mural w Warszawie
We wtorek do sieci trafiły filmy z wypowiedziami influencerów z różnych krajów na temat człowieczeństwa, co ma zachęcać użytkowników do dyskusji i zwiększenia zainteresowania produkcją. W polskiej wersji wideo wypowiedzieli się: aktorka Aleksandra Popławska i aktor Leszek Lichota (użyczają głosu postaciom z gry), Jakobe Mansztajn (prowadzi na Instagramie profil Make Life Harder), Radosław Nałęcz (redaktor naczelny Polsat Games), Tadeusz Zieliński (twórca gier).
W Warszawie grę promuje podświetlany mural na budynku przy ul. Waryńskiego 22.
A strange mural appeared in the city! Watch out—there are monsters hiding in the dark, but UV light can stop them. If you know where it is, or have seen any other any other piece of Dying Light 2 Stay Human art around your place, share it in the comments!#DyingLight2 #StayHuman pic.twitter.com/jjEzkBi16y
— Dying Light (@DyingLightGame) January 26, 2022
Firma Techland kierowana przez Pawła Marchewkę działa od 1991 roku - od ub.r. jako spółka akcyjna. Oprócz "Dying Light" jej najpopularniejsze gry to "Dead Island" i "Call of Juarez". Firma zatrudnia ponad 400 osób w trzech biurach w Polsce.
(GK, 03.02.2022)