TikTok podbił Europę Środkową i Polskę. Czy są tam już wszyscy?
O przyszłości TikToka mówił m.in. Rafał Drzewiecki, head of global business marketing CE (fot. materiały prasowe)
TikTok notuje pięciokrotny wzrost biznesu w Europie Środkowej i to w tym regionie platforma rozwija się najszybciej - takie wnioski przedstawili menedżerowie TikToka na spotkaniu w Warszawie.
Sylwia Chada, general manager TikTok CE, Rafał Drzewiecki, head of global business marketing TikTok CE, i Paula Kornaszewska, head of operations TikTok CE, podsumowali rozwój aplikacji dla biznesu i jej potencjał marketingowy.
Najszybciej rozwijająca się aplikacja świata
- Platforma ma młodych i świadomych konsumentów, którzy chętnie korzystają z ofert reklamodawców obecnych na platformie. 40 proc. użytkowników między 18. a 55. rokiem życia postrzega TikTok jako miejsce gwarantowanej rozrywki, a aż 63 proc. wszystkich użytkowników korzysta z niej dla poprawy humoru i aby odkryć coś nowego - dowodzili menedżerowie.
Czytaj też: TikTok i Papaya Young Creators podejmują współpracę przy 9. edycji konkursu
Jak zwrócił uwagę Rafał Drzewiecki, head of global business marketing, użytkownicy TikToka nie mają zarazem nic przeciwko treściom reklamowym, które pojawiają się w ich feedach - aż 63 proc. z nich twierdzi, że lubi reklamy na TikToku.
W 2021 roku TikTok był najprężniej rozwijającą się aplikacją na świecie, która w skali globalnej przyciągnęła miliard użytkowników. Przekroczyła ten próg najszybciej spośród wszystkich innych aplikacji społecznościowych na świecie. W Europie z platformy korzysta ponad 100 mln aktywnych użytkowników. Zainteresowała takich reklamodawców, jak New Balance, Maybelline, CCC czy OnlyBio.
TikTok używany dłużej niż YouTube
Rafał Drzewiecki podkreślił w rozmowie z "Presserwisem", że TikTok for Business przekroczył zakładane dla aplikacji cele zarówno komunikacyjne, jak i biznesowe. - Nawiązaliśmy partnerstwa z kluczowymi podmiotami na rynku i z sukcesem poprowadziliśmy pierwszą edycję TikTok Academy - globalnego programu edukacyjnego dla kluczowych partnerów biznesowych, który swoją premierę miał właśnie w Polsce - mówi Drzewiecki. - W warstwie biznesowej stabilnie i pewnie rośliśmy. Z kwartału na kwartał prawie dwukrotnie zwiększała się liczba aktywnych kont reklamowych, a w ciągu całego roku marki zrealizowały u nas tysiące kampanii. W czwartym kwartale 2021 roku wyprzedaliśmy wszystkie formaty rezerwacyjne wewnątrz platformy - wymienia Drzewiecki.
We współpracy z Kantarem aplikacja przeprowadziła badania, z których wynika m.in., że przeciętny użytkownik TikToka wydaje czterokrotnie więcej na treści cyfrowe w stosunku do użytkowników innych platform. Z kolei badania przeprowadzone przez Bloomberga pokazują, że przeciętny użytkownik TikToka korzysta z niego średnio godzinę i 28 minut dziennie - to o 19 minut dłużej niż przeciętny użytkownik YouTube.
W ciągu następnych 12 miesięcy firma chce skupić się na swoich projektach edukacyjnych - jeden z nich dotyczył walki z dezinformacją na temat pandemii i szczepień, jak i na działaniach kreatywnych.
(KAP, 28.01.2022)