Metaverse, TikTok i kreatywni twórcy to trendy marketingu 2022 wg raportu Kurio i i agencji z sieci thenetworkone
19 stycznia odbędzie się webinar, w którym przedstawione zostaną kluczowe wnioski płynące z raportu (fot. Pixabay.com)
25 ekspertów pracujących w agencjach reklamowych z całego świata specjalizujących się w social mediach przygotowało raport, który analizuje kluczowe trendy dotyczące mediów społecznościowych i influencer marketingu w 2022 roku.
133-stronicowy raport jest wynikiem prac ekspertów z 21 krajów, którzy działali pod egidą social mediowej agencji Kurio oraz sieci niezależnych agencji thenetworkone. W pracach brał udział przedstawiciel polskiej branży reklamowej - Michał Kaliściak, head of content & moderation w 180heartbeats + Jung v Matt.
W raporcie twórcy skupili się na wskazaniu najważniejszych trendów w social media marketingu, jak i influencer marketingu. W wypadku mediów społecznościowych autorzy podkreślają, że rok 2022 będzie należał do prężnie rozwijającego się TikToka. Poza tym marketerzy powinni być gotowi na większą fragmentację rynku i coraz częstsze odchodzenie odbiorców od największych mediów społecznościowych na rzecz niszowych społeczności, w których będą się czuli bardziej komfortowo. Trzecim najistotniejszym trendem w mediach społecznościowych według twórców będzie metaverse i próby wykorzystania jego potencjału przez marki i agencje.
Czytaj też: Paweł Sołowiej w zespole TikToka
W wypadku influencer marketingu specjaliści zwracają uwagę, iż influencerzy coraz chętniej będą rezygnować z pośredników (takich jak agencje) i będą starali się trafiać ze swoimi własnymi brandami bezpośrednio do odbiorców, jak i do firm, z którymi mogą współpracować. Według marketerów w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się coraz większego skupienia się na twórcach internetowych. Pokazujących w sieci swoje często niszowe talenty i trafiających do małych, ale wiernych grup fanów. Autorzy raportu podkreślają też, że w 2022 roku marki będą częściej decydowały się na "in-house'ową" działalność influencerską, zamiast zatrudniania zewnętrznych twórców.
Pełna wersja raportu jest dostępna TUTAJ. 19 stycznia br. o godzinie 16 odbędzie się webinar, na którym przedstawione zostaną kluczowe wnioski oraz praktyczne rozwiązania dla agencji i właścicieli marek. Na webinar można się zapisać TUTAJ.
(KAP, 19.01.2022)