Sąd utrzymał 5,9 mln zł kary nałożonej przez UOKiK na Polkomtel

Decyzja UOKiK o ukaraniu Polkomtelu jest z 2014 roku (fot. Piotr Małecki/East News)
Sąd Apelacyjny oddalił odwołanie firmy Polkomtel i utrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu 5,9 mln zł karty na operatora sieci Plus.
Chodzi o decyzję z 2014 roku. Według UOKiK spółka nie dostarczała konsumentom zawierającym z nią umowę o świadczenie usług wymaganych ustawowo dokumentów, tj. regulaminów promocji. Polkomtel nie doręczał abonentom również treści proponowanych zmian warunków umowy - nowych wersji regulaminu promocji.
"Ponadto informując o możliwości uniknięcia opłaty za usługę rachunku szczegółowego po zakończeniu promocji Spółka wskazywała wyłącznie na najkorzystniejsze z jej perspektywy rozwiązanie czyli usługę e-rachunku" - czytamy we wpisie Urzędu na Twitterze.
Sąd uznał, że nawet korzystne ekonomicznie dla konsumentów zmiany muszą być wprowadzane zgodnie z przepisami prawa, a więc przy zachowaniu określonych w ustawie obowiązków informacyjnych.
"Za stosowanie nieuczciwych praktyk spółka została ukarana karą ponad 5,9 mln zł" - podał UOKiK.
Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezesa UOKiK nr DDK 8/2014 ws. Polkomtel Sp. z o.o. Spółka nie dostarczała konsumentom zawierającym z nią umowę o świadczenie usług wymaganych ustawowo dokumentów tj. regulaminów promocji.
— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 25, 2022
(KOZ, 26.01.2022)
