Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zagraniczne reklamy pod lupą polskiego eksperta. Zobacz TOP 3

Jakub Mazurkiewicz: Spot Chevroleta ma wszystkie składowe, które cenię (fot. YouTube.com/Chevrolet)

Spotom reklamowym z całego świata przygląda się Jakub Mazurkiewicz, COO w FFW Communications w Grupie Euvic.

Czucie i wiara vs mędrca szkiełko i oko
Kraj: Kanada
Marka: Lululemon
Agencja: Droga5 NY
Zobacz poniżej:

W świecie marek sportowych agresywny przekaz z akcentem motywacyjnym jest już wyeksploatowany. Ta formuła ewoluowała przez lata z wersji opartej na pokazywaniu wyłącznie siły w kierunku historii upadku (trudów ćwiczeń, kontuzji) do ponownego wspinania się na szczyt.

Kanadyjski producent odzieży dla ludzi aktywnych, Lululemon, stworzył kampanię „Feel”, gdzie zamiast skupiać się na treningu, koncentruje się na uczuciu – zniechęceniu monotonią, wypaleniu i szukaniu nowej inspiracji. Główny spot jest zrobiony w onirycznym klimacie, przywołującym na myśl filmy Terrence’a Malicka. To świeże i odważne podejście warto docenić.

Pies, jaki jest, każdy widzi
Kraj: USA
Marka: Chevrolet
Agencja: Commonwealth/McCann
Zobacz poniżej:

Wyobraźcie sobie, że jesteście mieszkańcem stanu na środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych, leżącym na obszarze Wielkiej Kotliny i wyżyny Kolorado. Posiadacie ranczo, sztucer Remington 700 i pikapa. Tak jak tysiące sąsiadów. Rano wychodzicie na ryby, w ciągu dnia pielęgnujecie farmę i obejście, wieczorem siadacie na werandzie z psem u nóg. No, chyba że pies to kot. W końcu też ma cztery łapy. Spot Chevroleta ma wszystkie składowe, które cenię – niecodziennych bohaterów, odwrócenie konwencji i odpowiednią dawkę absurdu. Rolę „huckleberry friend” farmera odgrywa tu kot i to on wzbudza zainteresowanie współobywateli, a nie nowy Chevy Silverado Pickup Truck z klapą multiflex. Ku zdziwieniu właściciela…

One dadzą Ci kosza
Kraj: USA
Marka: Nike
Agencja: Portland
Zobacz tutaj

Dlaczego mężczyźni zdobyli dominującą rolę w świecie ludzi? Dla jednych jest to trudna do wyjaśnienia zagadka, którą ostatnio próbował rozwikłać choćby Juval Noah Harari, inni karmią się prostymi odpowiedziami o decydującej roli przewagi siły fizycznej. Dyskusja trwa i trwać będzie, w międzyczasie zaś zmienia się krajobraz społeczny i głos kobiet staje się coraz lepiej słyszalny. Jednak to męską drużynę koszykówki zna cały świat, nie kobiecą, mimo że ta druga jest niepokonana na światowej scenie od 1996 roku i zdobyła siódmy medal olimpijski z rzędu. Warto to wiedzieć. I to tym jest kampania Nike – o uporze, dominacji, równouprawnieniu, które wykraczają poza sportowe definicje.

Jakub Mazurkiewicz

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.