Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 23, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizji ubywa widzów, jej wyniki ratuje oglądalność poza domem

Średni dzienny czas oglądania telewizji wśród wszystkich widzów spadł o 19 minut w porównaniu z zeszłym rokiem (fot. cottonbro/Pexels)

Jesienią  w  grupie ogólnej widowni telewizyjnej najwyższy udział miał TVP 1, a w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) - TVN. Widzowie telewizję oglądali krócej niż przed rokiem.

- W porównaniu z jesienią ubiegłego roku nieco spadły statystyki tradycyjnej telewizji, co najpewniej wiąże się częściowo z ubiegłorocznymi obostrzeniami sprzyjającymi domowej rozrywce - komentuje Joanna Nowakowska, communications & market analysis manager w agencji mediowej Wavemaker.

Średni dzienny czas oglądania telewizji wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia spadł o 19 minut - do 4 godzin i 6 minut. Grupa 16-49 lat telewizję oglądała o 20 minut krócej, średnio 2 godziny i 56 minut dziennie. Czas spędzony przed telewizorem spadł nawet wśród osób powyżej 50. roku życia - o 18 minut, do 6 godzin i 20 minut.

Niewiele ponad połowa Polaków codziennie ogląda telewizję

- Skurczyły się też zasięgi dzienne telewizji - zauważa Joanna Nowakowska. Wskazuje, że wśród osób między 16. a 49. rokiem życia już niewiele ponad połowa (52,4 proc.) włączała codziennie telewizor na przynajmniej pięć minut. - Jak z nieba spadły nadawcom dodatkowe oglądalności z tytułu OOH (oglądalność poza domem - przyp. red.), które właśnie w grupach najmocniej odpływających od tradycyjnej linearnej TV podbudowują zasięgi, ale i czas oglądania telewizji - zwraca uwagę Nowakowska.

Dodaje, że wśród 13-29 latków aż 11 na 81 minut oglądania telewizji odbywało się poza domem. - Wśród wszystkich widzów oglądanie poza domem dodawało jesienią 14 do 246 minut - podaje.

W grupie ogólnej liderem TVP a komercyjnej TVN

Z danych Nielsen Media wynika, że w okresie 1 września - 20 grudnia w grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 9,31 proc. (wszystkie dane uwzględniają oglądalność przesuniętą w czasie, TSV+2 dni), co oznacza spadek z 9,66 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Udział Polsatu spadł z 8,49 proc. do 8,13 proc. Wyniki poprawiły za to TVN (wzrost z 7,61 proc. do 8,11 proc.) i TVP 2 (nieznacznie z 7,75 proc. do 7,77 proc.). Pierwszą piątkę zamykał TVN 24 z 4,98 proc. (spadek z 5,72 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVP Info - 4,44 proc. (wzrost z 4,21 proc.), TV Puls - 3,75 proc. (spadek z 3,82 proc.), TVN Siedem - 3,51 proc. (spadek z 3,62 proc.), TV 4 - 3,42 proc. (spadek z 3,65 proc.) i TTV - 2,05 proc. (rok temu 2,04 proc.).

W grupie komercyjnej zdecydowanym liderem był TVN, osiągając 10,37 proc. udziału wobec 9,88 proc. rok wcześniej. Udział Polsatu zmniejszył się z 9,54 proc. do 8,56 proc., a TVP 2 - z 6,37 proc. do 5,87 proc. Wzrost zanotował TVP 1 - z 5,63 proc. do 5,71 proc.

Dalej były: TVN Siedem - 4,68 proc. (spadek z 4,95 proc.), TV Puls - 4,46 proc. (wzrost z 4,4 proc.), TTV - 3,13 proc. (nieznaczny spadek z 3,14 proc.), TVN 24 - 3,1 proc. (spadek z 3,61 proc.), TV 4 - 3,05 proc. (spadek z 3,46 proc.) i Puls 2 - 2,14 proc. (spadek z 2,26 proc.).

(KOZ, 23.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.