“Nie bądź botem. Włącz myślenie!” - ruszyła kampania przeciwko fake newsom w sieci
(screen Youtube.com/ Stowarzyszenie Demagog)
Martin Stankiewicz, Kasia Gandor, Marcin Napiórkowski, Crazy Nauka (Ola i Piotr Stanisławscy) zostali ambasadorami kampanii społecznej Stowarzyszenia Demagog pod hasłem "Nie bądź botem. Włącz myślenie!".
Demagog to polska organizacja fact-checkingowa, która codziennie weryfikuje fałszywe informacje pojawiające się w sieci. Teraz fact-checkerzy postanowili pokazać, jak można samemu przeciwdziałać dezinformacji. Filmiki z poradami od ambasadorów można zobaczyć na kanale YouTube Demagoga oraz na stronie www.niebadzbotem.pl, na której można też znaleźć więcej porad, jak nie dać się nabrać i nie przesyłać dalej niezweryfikowanych informacji oraz w jaki sposób szukać tych prawdziwych i rzetelnych.
Kampania "Nie bądź botem. Włącz myślenie!" potrwa do końca 2021 roku.
(AMS, 23.11.2021)