TVN czeka już 11 miesięcy na przedłużenie koncesji dla TVN Siedem. KRRiT nie głosuje
Obecna koncesja dla TVN Siedem obowiązuje do 25 lutego 2022 roku (fot. Paweł Wodzyński/East News)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie głosowała nad przedłużeniem koncesji naziemnej dla TVN Siedem, która wygasa za trzy miesiące.
Rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska lakonicznie informuje, że postępowanie jest w toku. - Nie było jeszcze głosowania - stwierdza rzeczniczka.
- Oczekuję na aktualne informacje od nadawców, o które wystąpił przewodniczący - stwierdza z kolei członek KRRiT Janusz Kawecki.
Przed miesiącem szef Krajowej Rady Witold Kołodziejski wezwał wszystkie spółki medialne mające polskie koncesje do przedstawienia swojej aktualnej struktury własnościowej.
Obecna koncesja dla TVN Siedem obowiązuje do 25 lutego 2022 roku. - Wniosek o jej przedłużenie złożyliśmy 23 grudnia 2020 roku. Za miesiąc minie rok, od kiedy czekamy na decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie rekoncesji dla tego kanału - mówi Katarzyna Issat, szefowa komunikacji korporacyjnej w TVN Grupa Discovery.
- Zgodnie z obecnym stanem prawnym należy tę koncesję przedłużyć. Prawnie mamy taką samą sytuację jak z TVN 24 - nie ma wątpliwości Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były przewodniczący KRRiT. - Być może Krajowa Rada czeka na zmianę ustawy albo jakąś decyzję Trybunału Konstytucyjnego - zastanawia się Braun. KRRiT chce bowiem, by TK zbadał zapisy Ustawy o radiofonii i telewizji z Konstytucją RP.
Według KRRiT dochodzi dziś do obchodzenia przepisów ustawy o rtv, bo choć właścicielem TVN jest formalnie holenderska spółka Polish Television Holding, to faktycznie należy ona do amerykańskiego Discovery. Limit udziałów spółek spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego w firmach posiadających polskie koncesje wynosi 49 proc. Krajowa Rada jednak we wrześniu na kilka dni przed wygaśnięciem koncesji TVN 24 przedłużyła ją. Nadawca czekał na decyzję 19 miesięcy.
TVN Siedem to jeden z czterech - obok TVN, Metra i TTV - kanałów naziemnych TVN Grupa Discovery. W październiku miał 3,5 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 4,78 proc. w grupie komercyjnej.
(KOZ, 23.11.2021)