Sąd apelacyjny utrzymał ponad 18 mln zł kary UOKiK na operatora sieci Plus
![](/images/contents/photo_68134_1637062979_big.jpg)
Sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji (fot. Piotr Molecki/East News)
Sąd apelacyjny utrzymał ponad 18 mln zł kary nałożonej na Polkomtel, operatora sieci Plus, przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sprawa dotyczy kampanii Power LTE oraz Smart DOM: "Power LTE bez limitu danych".
W 2016 roku prezes UOKiK uznał, że reklamy wprowadzały w błąd: rzeczywiste warunki oferty różniły się od prezentowanych w reklamach, gdyż ograniczały zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu.
Jak poinformował UOKiK na Twitterze, sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji.
Zgodnie z wyrokiem Polkomtel został zobowiązany do publikacji w telewizji ogłoszeń o decyzji.
(KOZ, 16.11.2021)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)