Pięć nagród dla polskich agencji na Golden Drum 2021
Agencja McCann zdobyła cztery nagrody na festiwalu Golden Drums 2021 (screen YouTube/McCann Worldgroup)
Pięć nagród otrzymały polskie prace reklamowe podczas 27. edycji międzynarodowego festiwalu Golden Drum.
Agencja McCann otrzymała cztery nagrody za kampanię "Safe Waze 2 Shop" dla Mastercard. W kategorii Digital, Mobile & Technology zdobyła Silver Drum (Apps and Mobile Content) i Bronze Drum (Digital & Mobile Creativity), a w kategorii Engagement dwie nagrody Bronze Drum (Creative use of Data; Real-time engagement).
Agencja Gong dostała nagrodę Bronze Drum za kampanię dla Netflixa "The art of stealing" w kategorii OOH (Media & Entertainment).
W tym roku do festiwalu Golden Drum zgłoszono 1100 prac z 29 krajów (co oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu z poprzednią edycją), w tym 56 z Polski. Najczęściej nagradzaną siecią była Publicis, a najlepszą agencją, drugi rok z rzędu, okazała się Publicis Italy w Mediolanie. Nagroda dla najlepszej niezależnej agencji reklamowej trafiła do Voskhod z Jekaterynburga.
Festiwal Golden Drum do tej pory odbywał się w słoweńskim Portorożu, ale w tym roku był poprowadzony w formule online. W tegorocznym konkursie oceniano zgłoszenia z dwóch lat - z powodu pandemii koronawirusa edycja w 2020 roku została odwołana.
(KRY, 15.10.2021)