Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 07, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wavemaker: Co piąty klient płatnej telewizji rozważał rezygnację z abonamentu

Najczęściej jako powód ewentualnej rezygnacji z płatnej telewizji klienci wskazują cenę (fot. Pixabay.com)

20 proc. klientów płatnej telewizji rozważało w ostatnim roku rezygnację z abonamentu - wynika z "Projektu Cyfrowizja VI", cyklicznego badania agencji mediowej Wavemaker.

Jak zwraca uwagę agencja Wavemaker, jest to najniższy odsetek w historii tego badania. Siedem lat temu blisko 30 proc. badanych klientów płatnej TV brało pod uwagę taką opcję, w 2020 roku odpowiedziało tak 24 proc. respondentów. 

"O pandemii mówi się głównie w kontekście przyspieszania trendów na rynku mediów. I o ile w polskim segmencie VOD przyniosła rzeczywiście skok zainteresowania ofertą subskrypcji, to w przypadku płatnej telewizji paradoksalnie raczej spowolniła trend cord-cuttingu, który miał być następstwem ekspansji abonamentowego wideo" - skomentował w komunikacie Paweł Gala, CEO Wavemaker.

Najbardziej newralgicznym segmentem klientów płatnej telewizji są posiadacze pakietów wartych 71-100 zł miesięcznie - to wśród nich odsetek deklarujących możliwy cord-cutting jest najwyższy. Najmniej zagrożonym segmentem - jak podaje Wavemaker - wydają się z kolei klienci najniższych abonamentów, do 50 zł miesięcznie.

45 proc. badanych klientów kablówek i platform jako powód rozważenia rezygnacji z abonamentów wskazuje, że ich aktualna oferta jest droga. 31 proc. podało brak ciekawych programów w telewizji, 29 proc. - wystarczającą ofertę naziemnej telewizji cyfrowej, a 26 proc. - fakt, że większość ciekawych programów jest w internecie. 

Dla 16 proc. klientów ważnym elementem pakietów, skłaniającym do dalszego płacenia, jest dostęp do serwisów subskrypcyjnych, jak Netflix czy HBO Go.

"Badanie Wavemaker pokazuje więc, że serwisy SVOD działają dziś zarówno jako wabik w ofercie operatorów, jak i siła odciągająca abonentów od płatnej telewizji" - stwierdzają jego autorzy.

Wavemaker realizował badanie "Projekt Cyfrowizja" metodą CAWI na grupie 1535 Polaków z dostępem do sieci powyżej 16. roku życia pod koniec czerwca 2021 roku.

Press

fot. materiały prasowe

(KOZ, 07.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.