Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 21, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

H&M przeprasza i usuwa seksistowską reklamę z polskich sklepów

Reklama w sklepach promowała jedną z funkcji aplikacji H&M (screen: Facebook/Krzysztof Rzepkowski)

W ramach promocji swojej nowej aplikacji H&M reklamuje się hasłem "Mężczyzna nie prosi o pomoc". Według internautów reklama opiera się na seksistowskich stereotypach dotyczących mężczyzn. Firma szybko przeprosiła.

Pierwszy o reklamie napisał użytkownik Facebooka Krzysztof Rzepkowski, który zwrócił uwagę na przekaz sugerujący, że "prawdziwy mężczyzna" nie powinien prosić o pomoc. Firma H&M szybko opublikowała przeprosiny dotyczące hasła, w którym czytamy: "Dostrzegamy jednak, że hasło i sposób, w jaki je zaprezentowaliśmy, może być odczytywane w rozmaity, dla wielu krzywdzący sposób. Dlatego pragniemy podkreślić, że każdy może i powinien prosić o pomoc, jeśli tego potrzebuje". Firma zarazem podkreśliła, że materiały promocyjne zostaną usunięte ze sklepów.

Według statystyk każdego dnia w Polsce samobójstwo popełnia 15 osób, z czego 12 to mężczyźni. W tym samym czasie ponad 200 tys. kobiet korzysta z porady terapeutów refundowanych przez NFZ, a jedynie 60 tys. mężczyzn. Dr hab. Jan Chodkiewicz, profesor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, wyjaśnia, że aby zmienić te statystyki, ważne jest nauczanie dzieci, czym są problemy psychiczne i podkreślanie, że nie można bać się prosić o pomoc. Zwłaszcza w kontekście płci. Chłopcy często są wychowywani w poczuciu, że szukanie pomocy jest powodem do wstydu.

(KAP, 21.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.