Rynek reklamy online z dwucyfrowym wzrostem. Jest już wart 1,3 mld zł
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową (fot. Campaign Creators/Unsplash.com)
Wydatki online reklamodawców wzrosły w pierwszym kwartale 2021 roku o 17 proc. Przełożyło się to na wzrost wartości rynku o prawie 200 mln zł, do poziomu 1,3 mld – wynika z badania AdEx realizowanego przez IAB Polska i PwC.
Oprócz e-mail marketingu, który zaliczył minimalny spadek, wszystkie formaty reklamowe odnotowały wzrost. Największy wpływ na wyraźne odbicie miała reklama graficzna, wypracowując prawie połowę wzrostu. To format nadal dominujący na polskim rynku internetowym.
W badanym okresie jej wartość wzrosła o ponad jedną piątą. Podobny indeks uzyskały ogłoszenia. SEM nadal pozyskuje jedną trzecią tortu reklamowego online, a jego wartość w pierwszym kwartale 2021 wzrosła o kilkanaście procent. Wysoki indeks osiągnęła też reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost wartości o prawie jedną trzecią) oraz w urządzeniach mobilnych (15 proc.).
W podziale na branże najwięcej na reklamę wydali klienci w kategoriach: handel, chemia gospodarcza, media, książki, CD i DVD oraz odzież i dodatki.
(AKI, 20.08.2021)