SAR, IAA Polska i ZFPR przeciwko lex TVN
Nowelizację Ustawy o radiofonii i telewizji przyjęła 27 lipca Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu (fot. Piotr Molecki/East News)
Około 200 firm reprezentowanych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy i Związek Firm Public Relations sprzeciwia się projektowi lex TVN.
"Apelujemy do wszystkich odpowiedzialnych za pracę nad nowelizacją [Ustawy o radiofonii i telewizji] o ponowne przeprowadzenie szeregu szczegółowych analiz uwzględniających stanowiska podmiotów reprezentujących branżę, w której funkcjonujemy", podano w komunikacie podpisanym przez prezesa Stowarzyszenia SAR Dariusza Andriana, prezesa ZFPR Sebastiana Stępaka oraz dyrektora generalnego IAA Polska Jerzego Minorczyka.
Organizacje wskazują na zagrożenia, które wiążą się z przyjęciem lex TVN: naruszenie konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, zmianę warunków koncesji już wydanych, ingerencję władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce oraz ograniczenia pluralizmu i wolności słowa w Polsce.
Jak podano, nowelizacja może mieć negatywny wpływ na firmy z branży reklamy, marketingu i public relations, które na co dzień współpracują z mediami. Sygnatariusze obawiają się także istotnego spadku zainteresowania inwestorów zagranicznych, zwłaszcza amerykańskich.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zrzesza 124 firmy: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Do Związku Firm Public Relations należy 35 agencji PR. IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy skupia kilkudziesięciu przedstawicieli m.in. reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, mediów, agencji badawczych, audytorów mediowych.
(KRY, 11.08.2021)