Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 09, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda przedłużyła licencję na wydawanie "Glamour"

Miesięcznik "Glamour" ukazuje się w Polsce od 18 lat, Burda wydaje go od ośmiu lat

Burda International, właściciel Burda Media Polska, przedłużyła na trzy lata licencję na wydawanie na polskim rynku miesięcznika "Glamour".

To kolejna już licencja, którą Condé Nast Publications udzieliło Burdzie na "Glamour". Pierwszą umowę podpisano w 2013 roku, obecna będzie obowiązywać do końca 2024 roku. Od 2018 roku miesięcznikiem kieruje redaktor naczelna Katarzyna Dąbrowska.

Licencja obejmuje nie tylko miesięcznik, ale i serwis Glamour.pl oraz "Glamour Unicorn" - magazyn realizowany wyłącznie w wersji mobilnej. Jak podano w komunikacie, umowa dotyczy wydawania "multimedialnego brandu lifestyle'owego". Ten aspekt podkreśla również Michał Helman, chief commercial officer Burda Media Polska. "Od 2013 roku konsekwentnie rozwijamy markę »Glamour« jako produkt multimedialny" - stwierdza Helman.

Na serwis Glamour.pl w kontekście przyszłości miesięcznika zwraca uwagę również Ewa Redel-Bydłowska, wieloletnia członkini zarządu Edipresse Polska. - Dziś magazyn, którego sprzedaż wynosi kilkanaście, a nawet kilka tysięcy egzemplarzy, wciąż może być rentowny. Oczywiście, jeśli mówimy o konglomeracie magazynu i serwisu internetowego - ocenia Redel-Bydłowska. - Od dawna prasa i online często funkcjonują łącznie, nieraz treści tworzą te same redakcje, z kolei reklamy sprzedają już nie tylko do prasy, ale i do internetu - dodaje.

Zwrot w stronę internetu widać też w innych wydawnictwach. Edipresse w marcu br. zamknął luksusowy magazyn "Uroda Życia", a z końcem 2020 roku - dwutygodnik people "Flesz". Decyzje te tłumaczył strategią, której głównym założeniem jest "koncentracja zasobów i środków na rozwoju projektów internetowych, w tym roku szczególnie ukierunkowanych na obszar e-commerce". W maju ruszyła platforma modowa Modago.pl.

Na coraz większą rolę internetu na rynku prasy kobiecej wskazuje również fakt, że przejęcie biznesów Edipresse przez Burda Media Polska, ogłoszone na początku maja br., obejmuje nie tylko tytuły prasowe (m.in. "Viva!", "Party"), ale przede wszystkim serwisy internetowe, m.in.: Wizaz.pl, Polki.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Party.pl, Viva.pl i Urodazycia.pl. Eksperci zwracali wtedy uwagę, że główną wartością transakcji było raczej właśnie portfolio online.

Z kupnem Edipresse przez Burdę (spółki wciąż czekają na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) niektórzy wiążą też ogłoszone z końcem lipca zamknięcie dwutygodnika "Gala". Choć wydawca nie ujawnia powodów, to jak mówią znawcy rynku, możliwe, że był to warunek UOKiKU, badającego udziały podmiotów w rynku.

Ewa Redel-Bydłowska podsumowuje: - Ostatnie lata były dla polskiej prasy bardzo trudne, bo na światowy trend spadków sprzedaży prasy nałożyły się problemy Ruchu, czyli problemy m.in. dystrybucyjne, a do tego doszła pandemia i związane z nią uszczuplone budżety reklamowe. Sprzedaż prasy wciąż będzie się zmniejszać, jednak dynamika zwolni i nie będą to już spadki na poziomie 20-30 proc. rok do roku.

Burda Media Polska wydaje m.in. magazyny "Glamour", "Elle", "Claudia", "National Geographic", "Focus". Średnia sprzedaż "Glamour" wyniosła w maju 16 291 egz., w kwietniu - 15 822 egz. "Gala" w kwietniu sprzedała się w 22 533 egz. (dane: Polskie Badania Czytelnictwa).

(KRY, 09.08.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.