Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 12, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badania pokazują stabilizację rynku dystrybucji prasy

Kolporter podczas pandemii utrzymał taką samą liczbę punktów sprzedaży (fot. materiały prasowe)

Najnowsze, lutowe badanie Izby Wydawców Prasy pokazało lekki wzrost udziałów Kolportera w rynku dystrybucji prasy. Mimo pandemii nie spadła znacząco liczba punktów sprzedaży.

Badanie objęło 65 proc. nakładu tytułów prasowych w Polsce i dotyczyło dystrybucji prasy firm kolporterskich w lutym 2021 roku. Kolporter ma już 55 proc. rynku (wzrost z 53 proc. w lutym ub.r.), Ruch powtórzył wynik sprzed roku (24 proc.), a Garmond Press ma 16 proc. udziałów w rynku. Spadły udziały mniejszych podmiotów, co może świadczyć o konsolidacji rynku. Firmom udało się zachować zbliżoną liczbę punktów sprzedaży detalicznej, do których dostarczana jest prasa (Garmond Press nawet lekko ją zwiększył).

W dystrybucji cyfrowej dominuje firma e-Kiosk z 40 proc. nakładu, a dystrybucja własna wydawnictw odpowiada aż za połowę tego rynku.

– Nasz raport pokazuje stabilizację na rynku kolporterskim. Czasy pandemii były trudne, sprzedaż prasy mocno się ograniczyła, a część placówek była wyłączona – skomentował w rozmowie z “Presserwisem” Marek Frąckowiak, dyrektor Izby Wydawców Prasy. 

(BKS, 12.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.