Zdrożał kolportaż tygodników lokalnych w sieci Kolportera. "Rosną koszty"
Kolporter odpowiada za 70 proc. dystrybucji rynku prasy drukowanej (fot. materiały prasowe)
Kolporter podniósł wydawcom prasy lokalnej opłatę za dystrybucję tygodników.
Stawki za kolportaż prasy w sieci Kolportera (obejmuje m.in. sklepy Żabka i Odido) wzrosły o dwa-trzy punkty procentowe w zależności od tytułu. W propozycjach negocjacyjnych największego dystrybutora w Polsce dla wydawców pojawiły się stawki 40 proc. ceny okładkowej.
Czytaj też: "Rzeczpospolita" podnosi ceny prenumeraty na 2026 rok. Drożej nawet o 57 zł
– Od lat rosną nasze koszty operacyjne, drożeje choćby paliwo. Wszystkich wydawców, nie tylko lokalnych, traktujemy w ten sam sposób – zapewnia Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy drukowanej. Jego udział w rynku jest szacowany na ok. 70 proc. Głównym jego konkurentem jest Garmond Press dostarczający prasę m.in. do marketów marki Biedronka i Lidl oraz do placówek Poczty Polskiej.
Czytaj też: Wspominamy ludzi mediów, którzy odeszli w ostatnim roku. Stoparczyk, Pytlakowski, Turski
(PAR, 02.11.2025)










