Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zdrożał kolportaż tygodników lokalnych w sieci Kolportera. "Rosną koszty"

Kolporter odpowiada za 70 proc. dystrybucji rynku prasy drukowanej (fot. materiały prasowe)

Kolporter podniósł wydawcom prasy lokalnej opłatę za dystrybucję tygodników.

Stawki za kolportaż prasy w sieci Kolportera (obejmuje m.in. sklepy Żabka i Odido) wzrosły o dwa-trzy punkty procentowe w zależności od tytułu. W propozycjach negocjacyjnych największego dystrybutora w Polsce dla wydawców pojawiły się stawki 40 proc. ceny okładkowej.

Czytaj też: "Rzeczpospolita" podnosi ceny prenumeraty na 2026 rok. Drożej nawet o 57 zł

– Od lat rosną nasze koszty operacyjne, drożeje choćby paliwo. Wszystkich wydawców, nie tylko lokalnych, traktujemy w ten sam sposób – zapewnia Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy drukowanej. Jego udział w rynku jest szacowany na ok. 70 proc. Głównym jego konkurentem jest Garmond Press dostarczający prasę m.in. do marketów marki Biedronka i Lidl oraz do placówek Poczty Polskiej.

Czytaj też: Wspominamy ludzi mediów, którzy odeszli w ostatnim roku. Stoparczyk, Pytlakowski, Turski

(PAR, 02.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.