Brak zrozumienia briefu to największy problem we współpracy z agencjami
65 proc. marketerów wskazało brak zrozumienia briefu marketingowego lub marki jako największy problem we współpracy z agencjami (fot. Campaign Creators/Unsplash.com)
Brak zrozumienia briefu marketingowego to największy problem we współpracy z agencjami reklamowymi - wynika z badania zrealizowanego przez platformę brief4U.com na grupie ponad 120 polskich marketerów.
Źle przeprowadzony proces przetargowy, wyłonienie agencji, która nie posiada kompetencji do zrealizowania danej kampanii lub po prostu błędy na etapie briefu marketingowego powodują, że marketerzy nie widzą efektów prowadzonych działań lub są one niewielkie, wynika z badania „Oczekiwania marketerów przy wyborze agencji reklamowej”.
Na ten problem wskazała blisko połowa specjalistów, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez brief4U.com. Tylko 11 proc. ankietowanych ocenia zbieżność usług oferowanych przez agencje z ofertą przedstawianą przez nie w przetargu jako wysoką – czyli powyżej 90 proc. Z kolei 6 na 10 marketerów wskazało brak zrozumienia briefu marketingowego lub marki jako największy problem we współpracy z agencjami.
(fot. materiały prasowe)
Z badania wynika, że doświadczenie i portfolio to kluczowe aspekty, na które zwracają uwagę specjaliści poszukujący agencji reklamowej. Ponad 80 proc. ankietowanych wskazało ten element jako najważniejszy. Na drugim miejscu znalazł się zakres świadczonych usług oraz kompetencje danej agencji (65 proc.), a na trzecim rekomendacja współpracowników (62,5 proc.).
(AMS, 30.06.2021)