Ogilvy dwukrotnie nominowana w Cannes
(screen YouTube.com/The Ad Show)
Ogilvy Polska i Lego Polska otrzymały nominację do nagrody podczas trwającego festiwalu Cannes Lions. Przyznano je za projekt "Zielone instrukcje".
Praca trafiła na short listę w kategorii Creative strategy, gdzie otrzymała nominację w podkategoriach Excellence in Creative Strategy (Products/Services) oraz Creative Strategy – Challenges & Breakthroughs (Corporate Purpose & Social Responsibility).
Rozstrzygnięcia poznamy dziś, podczas wieczornej gali.
Kampania jest spójna z globalną platformą Lego "Rebuild The World”, została jednak w wymyślona w Polsce, by odpowiadać wyzwaniom związanym z ochroną środowiska w naszym kraju. Wystartowała w czerwcu 2020 roku. Działania polegały na dodaniu do popularnych zestawów Lego "Zielonych instrukcji" pokazujących, jak zrobić z klocków ekologiczne zabawki, np. zmienić auta w hulajnogi, samoloty w pociągi elektryczne, a kopalnie w elektrownie wiatrowe.
W kampanię zaangażowali się celebryci, a podczas kolejnego lockdownu po świętach Bożego Narodzenia Lego opublikowało materiały dydaktyczne pomocne nauczycielom w prowadzeniu lekcji o zapobieganiu zmianom klimatycznym.
Lekcje dostępne były w formie materiałów PDF oraz wideo, które poprowadził Przemysław Staroń, nagrodzony w 2018 roku tytułem Nauczyciela Roku.
(AMS, 22.06.2021)