Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 12, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rusza kampania społeczna w obronie Konwencji stambulskiej

Kampania w obronie Konwencji stambulskiej obejmie przede wszystkim media społecznościowe (fot. materiały prasowe)

W 10. rocznicę przyjęcia przez Radę Europy Konwencji o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej rusza kampania społeczna broniąca jej postanowień.

Inicjatorem kampanii jest Fundacja Feminoteka, za strategię działań i koncepcję odpowiada All Hands Agency.

Polskie władze, przyjmując w 2015 roku Konwencję o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, szerzej znaną jako Konwencja stambulska, zobowiązały się do przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć. Według statystyk policji tylko w 2019 roku doznało jej w Polsce 124 tys. kobiet.

Fundacja Feminoteka sprzeciwia się wypowiedzeniu przez Polskę dokumentu dającego narzędzia prawne do walki z przemocą domową i domaga się od władz jego pełnej realizacji - wypowiedzenia konwencji chce partia rządząca, w sejmie trwa debata na ten temat (ostatnie posiedzenie w tej sprawie było w marcu br.).

Feminoteka będzie przekonywać do obrony Konwencji stambulskiej przy okazji spotkań z polityczkami i politykami oraz w komunikacji w mediach społecznościowych. Na potrzeby startującej kampanii tworzone są edukacyjne i informacyjne memy, których autorkami są wspierające akcję artystki. Powstała również strona internetowa Bronimykonwencji.pl, na której zbierane są podpisy osób wspierających lepszą ochronę kobiet przed przemocą.

(AMS, 12.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.