Rusza kampania społeczna w obronie Konwencji stambulskiej

Kampania w obronie Konwencji stambulskiej obejmie przede wszystkim media społecznościowe (fot. materiały prasowe)
W 10. rocznicę przyjęcia przez Radę Europy Konwencji o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej rusza kampania społeczna broniąca jej postanowień.
Inicjatorem kampanii jest Fundacja Feminoteka, za strategię działań i koncepcję odpowiada All Hands Agency.
Polskie władze, przyjmując w 2015 roku Konwencję o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, szerzej znaną jako Konwencja stambulska, zobowiązały się do przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć. Według statystyk policji tylko w 2019 roku doznało jej w Polsce 124 tys. kobiet.
Fundacja Feminoteka sprzeciwia się wypowiedzeniu przez Polskę dokumentu dającego narzędzia prawne do walki z przemocą domową i domaga się od władz jego pełnej realizacji - wypowiedzenia konwencji chce partia rządząca, w sejmie trwa debata na ten temat (ostatnie posiedzenie w tej sprawie było w marcu br.).
Feminoteka będzie przekonywać do obrony Konwencji stambulskiej przy okazji spotkań z polityczkami i politykami oraz w komunikacji w mediach społecznościowych. Na potrzeby startującej kampanii tworzone są edukacyjne i informacyjne memy, których autorkami są wspierające akcję artystki. Powstała również strona internetowa Bronimykonwencji.pl, na której zbierane są podpisy osób wspierających lepszą ochronę kobiet przed przemocą.
(AMS, 12.05.2021)
