Wydatki reklamodawców w marcu na poziomie sprzed roku
Aflofarm Farmacja Polska wydała w marcu na reklamę cennikowo 132,2 mln zł (fot. Pixabay.com)
W marcu 2021 roku reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach o 0,4 proc. w stosunku do marca ub.r. - miesiąca, w którym wybuchła w Polsce epidemia koronawirusa - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.
Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono w marcu 3,1 mld zł. Po roku trwania kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wydatki reklamowe zwiększono tylko w telewizji i radiu. Najwięcej przeznaczono na reklamę w telewizji – 1,9 mld zł (wzrost o 2,5 proc.). Na promocję w radiu wydano 749 mln zł (wzrost o 15,2 proc.). W pozostałych mediach ograniczono wydatki na reklamę: w magazynach – 287,9 mln zł (spadek o 21,1 proc.), w dziennikach – 97,5 mln zł (spadek o 18,9 proc.), OOH – 101,3 mln zł (spadek o 0,04 proc.), w metrze – 5,5 mln zł (spadek o 41,5 proc.). W marcu wciąż były zamknięte kina (w marcu 2020 przeznaczono na reklamę w nich 53,9 mln zł).
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 132,2 mln zł (spadek o 19,8 proc.). Drugim największym reklamodawcą był Euro-Net Warszawa – 93,1 mln zł (wzrost o 82,3 proc.), a trzecim Lidl – 76,7 mln zł (spadek o 12,7 proc.). Firma Terg (właściciel sieci Media Expert) przeznaczyła na reklamę 67,1 mln zł (wzrost o 63,7 proc.), a Ferrero Polska – 64,7 mln zł (spadek o 19,2 proc.).
(IKO, 29.04.2021)