Marek Gargała po rozstaniu z Publicis Groupe będzie mentorem
Marek Gargała w Publicis Groupe pracował od 1999 roku (fot. materiały prasowe)
Likwidacja stanowiska Marka Gargały w Publicis Groupe Polska wpisuje się w zmianę pokoleniową, jaka zachodzi na rynku. Pracował on dla Publicis blisko 22 lata. Teraz chce być mentorem.
O tym, że Marek Gargała stracił stanowisko członka zarządu i operating director creative resources Publicis Groupe Polska informowaliśmy wczoraj w specjalnym wydaniu "Presserwisu". - To dobry moment na zmianę. W Grupę Publicis, a wcześniej w agencję Publicis, włożyłem dużo serca, kawał życiowego czasu i energii. To ogromnie ważna część mojego życia zawodowego - mówi Gargała, który z Publicis Groupe będzie związany umową do końca 2021 roku, ale pracę kończy z końcem kwietnia.
Podlegały mu agencje: Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Publicis Worldwide, LiquidThread. Ich szefowie, czyli Hanna Jackowska (Leo Burnett), Kamila Roszkowska i Dagmara Gadomska (Publicis Worldwide), Ewa Wolska-Rzewuska (Saatchi & Saatchi) oraz Łukasz Borek (LiquidThread), od początku maja będą raportować bezpośrednio do Piotra Piętki, CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich.
Rafał Baran, prezes FCB Bridge2Fun, dostrzega, że w Grupie Publicis, podobnie jak na całym rynku, dokonuje się wymiana pokoleniowa. - Firmy, szczególnie międzynarodowe, wymieniają doświadczonych menedżerów na młode wilki albo w ogóle likwidują pewne szczebla zarządzania, upraszczając struktury - komentuje Baran.
Z Publicis Groupe niedawno rozstali się: Tomasz Pawlikowski (CEO Publicis Groupe) i Jarek Ziębiński (chief executive officer Publicis Groupe Northern & Central Europe).
Marek Gargała ma już plan na dalszą zawodową karierę. - Od kilku lat zajmuję się mentoringiem, zaczęło się od współpracy z Fundacją Liderek Biznesu, z którą dalej współpracuję. Jestem jednym z nielicznych w Polsce certyfikowanych mentorów. Mam certyfikat Mentor Foundation wydany przez European Mentoring and Coaching Council, jestem w trakcie zdobywania wyższego stopnia - Mentor Practitioner - dodaje Gargała.
Z Grupą Publicis był związany prawie 22 lata (wcześniej pracował w agencjach: BBDO, Ammirati Puris Lintas i J. Walter Thompson). Zaczął w 1999 roku jako client service director. Od 2001 roku był dyrektorem zarządzającym agencji Publicis. W lipcu 2017 roku jako CEO Publicis Worldwide Polska dołączył do managementu Publicis Communications Polska. Jako COO Publicis Communications odpowiadał za wzmocnienie synergii pomiędzy agencjami grupy. W marcu 2019 roku objął stanowisko operating director creative resources Publicis Groupe Polska, które właśnie stracił.
(AMS, 23.04.2021)