Orlen zapłacił 210 mln zł za Polska Press
Prezes Orlenu Daniel Obajtek zapewnił niedawno związkowców z Polska Press, że nie planuje zwolnień w redakcjach spółki (fot. Piotr Molecki/East News)
PKN Orlen w sprawozdaniu finansowym podał, że cena nabycia spółki Polska Press wyniosła 210 mln zł. Koncern oszacował wartość przedsiębiorstwa (enterprise value) na 131 mln zł, przejął też dług firmy w wysokości 79 mln zł.
W sprawozdaniu zaznaczono, że transakcja "wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej". Koncern podkreśla, że przez przejęcie "uzyskał m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników Internetu i możliwość pozyskania nowych klientów, optymalizacji ponoszonych kosztów marketingowych oraz rozbudowy narzędzi big data w ramach Grupy".
W sprawozdaniu Orlen powtórzył, że wydane niedawno postanowienie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wstrzymaniu decyzji o przejęciu wydawnictwa "nie ma wpływu na skuteczność nabycia przez PKN ORLEN udziałów w Polska Press". Zdaniem koncernu "nabycie zostało dokonane przed wydaniem przez sąd tego postanowienia; postanowienie sądu nie ogranicza też PKN ORLEN w wykonywaniu praw z udziałów w Polska Press (sąd w swoim postanowieniu nie uwzględnił wniosku RPO w tym zakresie)".
Od niedawna prezesem Polska Press jest Marcin Dec, równocześnie prezes Sigma Bis, agencji mediowej Orlenu i PZU. W ubiegłym tygodniu prezes koncernu Daniel Obajtek na spotkaniu ze związkowcami z Polska Press zapowiedział, że nie będzie zwolnień w redakcjach.
(JSX, 19.04.2021)