GUS wybrał Media Group do zakupu radiowo-telewizyjnej kampanii spisu ludności
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań ruszył 1 kwietnia (fot. Pixabay.com)
Główny Urząd Statystyczny rozstrzygnął pierwszą część przetargu na kampanię promującą Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Wybrał agencję mediową Media Group, która zaproponowała najniższą stawkę 4,34 mln zł.
Wartość przetargu GUS wynosiła łącznie 14,5 mln zł brutto, przy czym na pierwszą część (dotyczy promocji głównie w telewizji i radiu) przeznaczono blisko 11,8 mln zł brutto, a na drugą (prasa) - 2,7 mln zł brutto. Drugą część przetargu wygrała Sigma Bis, agencja mediowa należąca do PKN Orlen i PZU, która zaoferowała najniższą kwotę 2,1 mln zł.
31 marca, czyli dzień przed startem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, GUS rozstrzygnął pierwszą część przetargu. Zwyciężyła agencja Media Group, która zaoferowała najniższą kwotę 4,34 mln zł. O promocję spisu w radiu i telewizji zabiegały także: Sigma Bis – 7,7 mln zł, Agencja Reklamowa DSK – 6,95 mln zł, Fabryka Komunikacji Społecznej – 6,26 mln zł, konsorcjum firm Effective Media Solutions i Effective Media – 6,32 mln zł i Mastermind Media – 5,84 mln zł.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 ruszył 1 kwietnia i zakończy się 30 września. GUS od grudnia ub.r. szukał agencji, która przeprowadzi kampanię promocyjną spisu. Urząd wielokrotnie przekładał termin składania ofert, na co wpływ miała m.in. skarga Klubów Gazety Polskiej do premiera na to, że w przetargu nie uwzględniono tytułów związanych z Tomaszem Sakiewiczem. Ostatecznie GUS zrezygnował ze wskazywania tytułów prasowych, w których mają ukazywać się reklamy.
(IKO, 02.04.2021)